Ministrul Educatiei ii anunta in mod oficial pe romanii din intreaga tara in legatuar cu un ordin foarte important, de ultim moment, care urmeaza sa fie adoptat in Romania, Ligia Deca intentionand sa mentina activ programul “Masa Sanatoasa”, pentru a oferi mese unui numar cat mai mare de elevi.
Ministrul Educatiei ofera mai jos mai multe informatii cu privire la ceea ce inseamna acest program foarte important in Romania, iar asta pentru ca extrem de multi elevi beneficiaza de el, iar Ligia Deca vrea sa se asigure ca un numar si mai mare de elevi are ocazia de a profita de acest program in viitor.
“Programul național „Masă sănătoasă” (PNMS) se desfășoară pe perioada cursurilor anului școlar, pentru beneficiarii direcți din învățământul preuniversitar, în scopul sprijinirii participării la educație a acestora, prin oferirea unei alimentații sănătoase și formarea unui stil de viață alimentar sănătos. Evaluarea unităților de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică în vederea selecției pentru includerea în PNMS.
Se face de către inspectoratele școlare județene/al municipului București pe baza criteriilor aprobate prin prezentul ordin. În vederea includerii în Programul național „Masă sănătoasă”, pentru a realiza o selecţie complexă şi nediscriminatorie a unităților de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică care au nevoie accentuată de sprijin, inspectoratele școlare județene/al municipului București.
Aplică criterii de selecție generale și specifice ce vizează creșterea incluziunii și a rezultatelor școlare și diminuarea abandonului școlar în unitățile de învățământ preuniversitar din mediile dezavantajate geografic, economic sau social. Criteriile de selecție generale pentru includerea în PNMS a unităților de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică sunt: Principalele niveluri de învățământ cuprinse în oferta educațională a unității de învățământ sunt nivelul primar.
Si nivelul gimnazial, în anul școlar în curs; Ponderea crescută a elevilor din categorii defavorizate (preșcolari/elevi cu cerințe educaționale speciale, preșcolari/elevi aflați în sistemul de protecție specială, preșcolari/elevi de etnie romă, preșcolari/elevi cu părinți plecați la muncă în străinătate), raportată la anul școlar în curs; Participarea școlară și calitatea educației, analizate în baza următoarelor subcriterii: Participarea școlară, raportată la anul școlar anterior celui în care se face selecția, analizată în funcție de nivelul de învățământ, astfel.
Pentru nivelul de învățământ preșcolar: rată scăzută de participare a preșcolarilor cu vârste între 4 și 6 ani la programul zilnic de activități (sub 50% prezență lunară); pentru nivelul de învățământ primar: rată crescută de abandon școlar calculată, pe cohortă, ca diferența între numărul elevilor înscriși la debutul școlarității în clasa pregătitoare și cel al elevilor care au finalizat învățământul primar în anul școlar, exprimată ca raport procentual față de numărul elevilor înscriși la debutul școlarității.”