Xiaomi, brandul chinezesc cunoscut inițial pentru smartphone-urile sale accesibile, își extinde orizonturile spre o nouă piață fascinantă: cea a mașinilor electrice. Cu o dezvăluire grandioasă la un eveniment în Beijing, Xiaomi a prezentat primul său automobil electric, sedanul Xiaomi SU7 — pronunțat “soo-chee” în chineză. Bazat pe arhitectura proprie a companiei, Modena, împreună cu motoarele electrice HyperEngine, SU7 promite să redefinească piața auto.
Linia Xiaomi SU7 vine în două variante: SU7 Max, cu tracțiune integrală și două motoare, și SU7, cu tracțiune spate și un singur motor. Deși prețurile vor fi anunțate abia peste câteva luni, Xiaomi are pretenții mari de la SU7 Max, susținând că are o autonomie de până la 800 km (497 mile; conform testului CLTC din China), precum și o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 2,78 secunde, performanțe care le depășesc pe cele ale Modelului S de la Tesla și ale Taycan Turbo de la Porsche.
Aceste performanțe sunt posibile în parte datorită colaborării cu producătorul de baterii CATL, care oferă o platformă de înaltă tensiune de 101kWh 800V. Aceasta permite o încărcare rapidă, oferind o autonomie de 220 km în doar 5 minute, 390 km în 10 minute și 510 km în 15 minute. Pentru realizarea acestui proiect, Xiaomi a recrutat talente din industria auto, inclusiv pe Tianyuan Li, fost la BMW iX și iVision, și pe James Qiu, cu experiență în designul Vision EQXX de la Mercedes-Benz. Consultantul lor de design este Chris Bangle, un veteran al BMW.
Xiaomi Anunta Prima Masina Electrica, Ataca Porsche si Tesla
SU7 are dimensiunile comparabile cu seria BMW 5, având o înălțime de 1,440mm, lățime de 1,963mm și lungime de 4,997mm. Oferă trei opțiuni de culoare: albastru aqua, gri și verde măsliniu. Lei Jun, CEO-ul Xiaomi, a evidențiat spațiul generos pentru picioare și spațiul de depozitare impresionant – 517L în spate și 105L în față.
La evenimentul de lansare, Lei a subliniat detaliile precum farurile “picătură de apă”, fiecare asemănându-se cu caracterul chinezesc pentru “orez” (care este “mi” în “Xiaomi”), precum și lumina de frânare halo din spate formată din 360 LED-uri. Xiaomi SU7 oferă un sistem de divertisment HyperOS, alimentat de procesorul Snapdragon 8295 de la Qualcomm, cu un timp de pornire de doar 1,49 secunde. Ecranul central de 16.1 inch 3K permite accesul la media, reglarea scaunelor și controlul aparatelor de acasă Xiaomi, iar utilizatorii pot opta și pentru tabletele Xiaomi Pad, montabile pe porturi magnetice în spatele scaunelor din față.
Deși tehnologia este în centrul atenției, Xiaomi știe că șoferii încă preferă unele butoane fizice, așa că a inclus câteva pentru controlul climatului, precum și butoane suplimentare pentru spoiler și reglarea înălțimii mașinii. De asemenea, este disponibilă o opțiune pentru un rând suplimentar de butoane montate sub ecranul central.
Xiaomi SU7 reprezintă un pas uriaș pentru brandul chinezesc în lumea vehiculelor electrice. Cu inovații tehnologice de vârf, un design impresionant și o atenție deosebită la detalii, SU7 este gata să concureze cu giganții industriei auto. Este mai mult decât un automobil; este un simbol al ambiției și inovației Xiaomi. Stay tuned pentru mai multe detalii și prețuri în lunile următoare!