Netflix, gigantul streaming-ului TV, se pregătește să aducă o serie de schimbări semnificative pentru sute de milioane de oameni din întreaga lume, iar ele vor fi disponibile chiar din anul 2024. Compania americană caută soluții pentru a să monetiza jocurile video integrate în serviciul său.
Netflix a lansat platforma de gaming în urmă cu peste doi ani, dar abia acum se caută metode eficiente de a obține venituri din această secțiune. Un raport recent din Wall Street Journal, indică faptul că Netflix explorează diverse opțiuni. Acestea includ adăugarea de achiziții în jocuri, percepea unor taxe suplimentare pentru anumite jocuri sau integrarea jocurilor cu reclame în noua categorie cu suport publicitar.
Netflix ar face prin această schimbare o deviere semnificativă de la modelul actual, în care jocurile sunt oferite tuturor membrilor fără reclame și fără costuri suplimentare. La sfârșitul anului 2023, Netflix avea 86 de jocuri disponibile și alte 90 în dezvoltare. În 2023, a adăugat jocuri de la terți, precum GTA Trilogy, dar și jocuri dezvoltate intern, cum ar fi Oxenfree 2.
Netflix: Planul SECRET pentru Abonați cu care Surprinde Total Lumea Întreagă
Netflix se confruntă cu dificultatea de a-i determina pe abonați să joace aceste jocuri. În octombrie 2022, la un an de la lansarea serviciului, mai puțin de 1% dintre abonați jucau Netflix Games. Pentru a extinde baza de utilizatori, Netflix explorează și alte strategii, cum ar fi rularea jocurilor pe televizoare folosind smartphone-uri ca telecomenzi și oferind jocuri prin cloud gaming.
Aceste inițiative ar putea atrage un public mai larg, care preferă să joace pe alte dispozitive decât telefonul. În acest moment, toate aceste planuri sunt în stadiul de discuție și zvonuri. Planurile actuale ale Netflix pentru noul an includ lansarea de noi jocuri, printre care Cozy Grove: Camp Spirit, Sonic Mania Plus, Hades și Game Dev Tycoon.
De asemenea, lucrează la un joc Rebel Moon dezvoltat de Super Evil Megacorp și un joc bazat pe universul Squid Game. Pentru Netflix, provocarea este dublă: nu doar să atragă mai mulți jucători, dar și să găsească modalități eficiente de monetizare. Rămâne de văzut cum vor evolua strategiile Netflix în acest domeniu dinamic și extrem de competitiv.