Ministrul Educației: Ordinul Extrem de Important pentru Școlile din România, Cum Schimbă Învâțâmântul

Ministrul Educației Ordinul Extrem Important Școlile România Cum Schimbă Învâțâmântul

Ministrul Educației a anunțat publicare în Monitorul Oficial al României a unui nou ordin care are menirea de a aduce schimbări semnificative pentru sistemul de învățământ al țării, iar asta deoarece Ligia Deca reglementeaza noua organizare a predării în format mixt în unitățile de învățământ unde este necesar.

Ministrul Educației explică prin ordinul de mai jos cum anume ar trebui să fie organizate unitățile de învățământ în cadrul cărora orele ar trebui să se desfășoare în acest mod, așa că avem mai multe detalii cu privire la ceea ce se întâmplă și cât de mari vor fi beneficiile pentru elevii din întreaga țară.

“A fost publicat în Monitorul Oficial ordinul de ministru care aprobă Metodologia privind organizarea claselor în regim simultan. Clasele în regim simultan se pot organiza în unitățile administrativ-teritoriale izolate geografic sau lingvistic, în învățământul primar și gimnazial. În unitățile administrativ-teritoriale izolate geografic sau lingvistic ori în unitățile administrativ-teritoriale în care efectivele de elevi corespunzatoare.

Unui anumit nivel de clasă din învățământul primar sau gimnazial sunt mai mici decât efectivele minime prevazute la art. 23 alin. (1), coroborat cu prevederile art. 23 alin. (6) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, și nu există posibilitatea asigurării transportului școlar, se organizează clase în regim simultan.

Pot fi organizate clase în regim simultan doar în învățământul primar și în cel gimnazial. Organizarea claselor se face, de regulă, astfel încât formațiunile de studiu constituite în regim simultan sa respecte prevederile art. 23 alin. (1), coroborate cu prevederile art. 23 alin. (6) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare.

În situații excepționale, în unitățile de învățământ în care respectarea condiției prevăzute la alin. (3) nu este posibilă din cauza numarului mic de elevi existent la nivelul primar, respectiv gimnazial, se pot organiza formațiuni de studiu în regim simultan și cu efective mai mici de 8 elevi. Organizarea claselor în regim simultan se face în condițiile stabilite de prezenta metodologie, la propunerea consiliului de administrație al unității de învățământ.

Cu aprobarea inspectoratului școlar județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București. Organizarea claselor în regim simultan se realizează prin constituirea formațiunilor de studiu cu elevi de la cel puțin două tipuri de clasă diferite.  Organizarea claselor în regim simultan se face în interiorul aceluiași nivel, primar, respectiv gimnazial. De regulă, în învățământul primar, gruparea elevilor în clasele organizate în regim simultan se face pentru clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a, respectiv pentru clasa a III-a și clasa a IV-a.”