Sectoarele de transport rutier din Uniunea Europeană sunt profund îngrijorate de impactul negativ disproporționat pe care îl au noile măsuri de control la frontiere, introduse de Bulgaria și România în lupta împotriva migrației neregulate, în contextul aderării lor la spațiul Schengen. Aceste măsuri se resimt puternic asupra transportului de mărfuri și comerțului.
În trecut, camioanele așteptau timp îndelungat pentru a traversa frontierele României cu Ungaria și Bulgaria, cu un timp mediu de așteptare de aproximativ șase ore per trecere, care putea ajunge până la 72 de ore.
Cu toate acestea, noile măsuri de control la frontiere au agravat situația, determinând creșterea timpilor de așteptare. Se raportează că atât camioanele înregistrate în UE, cât și cele din afara UE așteaptă până la cinci zile pentru a traversa aceste frontiere.
În ceea ce privește frontierele externe ale UE, informațiile primite de la companiile de transport rutier de mărfuri – din Bulgaria, Republica Cehă, Grecia, Ungaria, România și Turcia – indică faptul că camioanele așteaptă la frontierele externe ale UE ale Bulgariei timp de patru până la cinci zile.
Într-o scrisoare adresată președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, Uniunea Internațională a Transportului Rutier (IRU) a solicitat președintei să susțină urgent transportul liber intra-UE de mărfuri pe șosea la frontierele Schengen și alte frontiere intra-UE, precum și să sprijine fluxurile eficiente de camioane peste frontierele rutiere externe ale UE.
Secretarul General al IRU, Umberto de Pretto, a declarat: „Deși sectorul nostru este complet de acord că România și Bulgaria aparțin spațiului Schengen, înțelegem că acestea sunt așteptate să implementeze măsuri suplimentare pentru gestionarea fluxurilor de imigrație. Din nefericire, aceste acțiuni au consecințe negative disproporționate asupra transportului de mărfuri și comerțului.
„IRU face apel la Comisia Europeană să intervină și să recomande ca statele membre să implementeze coridoarele Verzi pentru camioane în cadrul UE. Comisia ar trebui, de asemenea, să încurajeze statele membre relevante să crească capacitatea de inspecție la frontierele terestre externe ale UE, să respecte regulile și procedurile Convenției TIR și să ofere informații transparente despre timpurile de așteptare estimate la frontierele externe.
„Avem încredere că intervenția promptă a Comisiei Europene poate ajuta la menținerea unui flux eficient de transport rutier de mărfuri în UE, precum și între UE și partenerii săi comerciali.”
This post was last modified on ian. 20, 2024, 8:25 PM 20:25