Ministrul Educației a anunțat un nou ordin de ministrul elaborat de Ligia Deca, prin care se modifică metodologia prin care este făcută evaluarea anuală a cluburilor sportive universitare în România, care implică verificarea îndeplinirii obiectivelor precum performanța, selecția, pregătirea și participarea la competiții naționale și internaționale. Această evaluare include monitorizarea rezultatelor cluburilor, identificarea necesităților și barierelor întâmpinate în atingerea performanței sportive.
Ministrul Educației explică în această hătărâre faptul că procesul de evaluare se bazează pe principii de obiectivitate, cooperare și comunicare continuă, și realitate, asigurându-se că datele raportate sunt corecte. Federația Sportului Școlar și Universitar joacă un rol central în acest proces, colaborând cu federațiile naționale și evaluând imparțial performanțele și deficiențele.
Ligia Deca, ministrul Educației, detaliază deasemenea și că rezultatele evaluării sunt exprimate prin punctaje, bazate pe criterii precum specificul secțiilor sportive, numărul de sportivi legitimați, performanța la nivel național și internațional. Aceste criterii și subcriteriile aferente sunt detaliate în anexe specifice metodologiei de evaluare. De exemplu, în cazul competițiilor naționale realizate în parteneriat, punctajele obținute sunt ajustate cu un coeficient de echilibrare.
“Evaluarea anuală a activității cluburilor sportive universitare constă în determinarea gradului de îndeplinire a obiectivelor instituționale: performanța, selecția, pregătirea și participarea la competiții interne și internaționale. Evaluarea anuală include monitorizarea continuă a rezultatelor obținute de cluburile sportive universitare, identificarea necesităților de dezvoltare și a barierelor întâmpinate în vederea obținerii performanței sportive.
Evaluarea anuală a activității cluburilor sportive universitare se realizează în
conformitate cu următoarele principii de bază: obiectivitate – Federația Sportului Școlar și Universitar în procesul de evaluare anuală a activității cluburilor sportive universitare apreciază, în mod imparțial, atât performanța, cât și deficiențele și nerealizările. Cooperare și comunicare continuă – Federația Sportului Școlar și Universitar cooperează cu federațiile sportive naționale pentru identificarea/confirmarea/validarea rezultatelor obținute de sportivii legitimați la cluburile sportive universitare în competițiile oficiale naționale sau internaționale.
Realitate – datele raportate de cluburile sportive universitare în vederea evaluării anuale și finanțării sunt reale și corecte si se referă la secții sportive, sportivi și rezultate obținute în competiții naționale la care clubul a participat sub certificatul de identitate sportivă propriu sau în parteneriat, asociere, protocol de colaborare cu alte structuri sportive. În cazul în care clubul a participat în competiții naționale în parteneriat/asociere/protocol de colaborare cu alte structuri sportive punctajele obținute se înmulțesc cu un coeficient de echilibrare de 0,5.
Rezultatele cuantificabile ale evaluării sunt exprimate prin punctaj. Criteriile și subcriteriile de evaluare sunt: criteriul 1: specificul secțiilor sportive active de seniori și nivelul campionatelor în care activează. Subcriteriile și punctajul aferent sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
Criteriul 2: numărul de studenți și elevi legitimați. Subcriteriile și punctajul aferent sunt prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta metodologie; criteriul 3: performanța clubului pe plan național. Subcriteriile și punctajul aferent sunt
prevăzute în anexa nr. 3 la prezenta metodologie; criteriul 4: performanța clubului pe plan internațional. Subcriteriile și punctajul aferent sunt prevăzute în anexa nr. 4 la prezenta metodologie.”