Ministrul Educatiei aduce in atentia elevilor din toata Romania doua anunturi importante despre care ar trebui sa stie, iar asta pentru ca vorbeste in mod oficial despre intalnirea din Malta pe care Ligia Deca a avut-o cu viceministrul Educatiei, Culturii, Sportului, Stiintei si Tehnologiei din Japonia, pentru intarirea cooperarii cu tara noastra.
Ministrul Educatiei vorbeste deasemenea mai jos si despre discutiile din cadrul ASEM, care au vizat dezvoltarea durabila si sustenabilitatea, acestea avand in centru imbunatatirea sistemelor de educatie din Europa, serios afectate de pandemia de Coronavirus, masurile fiind unele extrem de importante pentru viitor.
“A treia întâlnire bilaterală la care am participat în Malta a fost cu Viceministrul Educației, Culturii, Sportului, Științei și Tehnologiei din Japonia, Excelența Sa Fujiwara Akio. În 2023, România și Japonia au stabilit un parteneriat strategic, care include educația printre domeniile de cooperare. Mă bucur că astăzi am putut discuta despre parteneriatele universitare încheiate în ultimii ani și despre vizitele de studiu din cele două țări.
În cadrul discuțiilor, am urmărit să luăm în considerare politicile Japoniei adoptate în vederea îmbunătățirii rezultatelor obținute de elevi la testarea din cadrul Programului pentru Evaluarea Internațională a Elevilor, cu accent pe reducerea discrepanțelor între elevii care provin din medii socioeconomice diferite. Un alt subiect a vizat, de asemenea, cariera didactică și cum putem îmbunătăți atractivitatea carierei didactice în România, inclusiv în învățământul superior!
„Nu lăsăm pe nimeni în urmă!” Acesta a fost laitmotivul din cadrul întâlnirilor de astăzi la ASEM. Într-o lume atât de diversă, avem, totuși, o serie de obiective comune, unele dintre acestea vizând chiar dezvoltarea durabilă și sustenabilitatea. Am prezentat omologilor prezenți la reuniunea ASEM faptul că România a adoptat un nou cadru legislativ care prevede numeroase măsuri pentru a crește incluziunea și echitatea în sistemul educațional, precum și pentru a-l pregăti pentru tranziția către „digital” și „verde”.
Drept dovadă, multe dintre investițiile din PNRR pe care le implementăm cuprind fie o componentă digitală – ex. dotarea unităților de învățământ cu echipamente digitale –, fie una verde: construcția sau modernizarea de școli, cămine, cantine la standarde europene, achiziția de microbuze electrice etc. În cursul anului trecut, a fost adoptată și Strategia Națională privind Educația pentru mediu și schimbări climatice 2023 – 2030.
In România derulându-se Programul „Săptămâna verde”, prin care sprijinim elevii și cadrele didactice în implementarea activităților legate de schimbările climatice și de mediu. Totodată, am reiterat și importanța investiției în pregătirea cadrelor didactice ca parte a Obiectivelor pentru Dezvoltare Durabilă, aceasta fiind una dintre recomandările pe care le-am susținut în cadrul grupului de lucru al ONU.”