Ministrul Educației: Simulările IMPORTANTTE care Încep Luni În Școlile din Toată România

Ministrul Educației anunță în mod oficial simulările care vor începe de luni în școlile din toată România, iată ce trebuie să știe părinții din toată țara.

Ministrul Educației Simulările IMPORTANTTE Încep Luni Școlile Toată România

Ministrul Educației anunță că luni, 5 februarie, marchează începutul simulărilor pentru evaluarea națională a elevilor de clasa a VIII-a, ediția 2024. Procesul este structurat cu rigurozitate: probele demarează la ora 9:00, accesul în săli fiind permis până cel târziu la 8:30. Elevii dispun de două ore pentru completarea lucrărilor, timp calculat după distribuirea subiectelor, prezentate în broșuri tipărite față-verso. Posibilitatea de a solicita pagini suplimentare este deschisă pentru cei care au nevoie.

Ministrul Educației detaliază că în urma simulării, rezultatele sunt analizate detaliat la nivel de școală, implicând discuții individuale cu elevii, dezbateri de clasă, întâlniri cu părinții și deliberări în cadrul consiliului profesoral, toate acestea având scopul îmbunătățirii performanțelor înainte de examenele de vară.

Deși rezultatele simulării nu sunt oficializate în catalog, există posibilitatea înregistrării lor la cerere. În plus, contextul aduce în discuție și importanța lecturii, subliniată de Herta Müller și promovată prin inițiative dedicate în luna februarie, reiterând rolul dialogului despre cărți în dezvoltarea personală și academică a tinerilor.

“Luni, 5 februarie, încep simulările pentru evaluarea națională a absolvenților clasei a VIII-a 2024. Câteva informații utile: Probele încep la ora 9:00. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Subiectele sunt distribuite sub forma unei broșuri care se tipărește față-verso. Elevii pot solicita pagini suplimentare, dacă este cazul.

Important:  Rezultatele obținute la simulare sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare în perspectiva examenelor din vara acestui an.

Rezultatele obținute la simulare nu se trec în catalog. Totuși, în situațiile excepționale în care se dorește consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesați. La primirea Premiului Nobel pentru Literatură, în 2009, Herta Müller a redat dialogul pe care îl purta cu mama ei în fiecare dimineață înainte de a pleca la școală.

Întrebarea „Ai o batistă?” era tradusă de ea ca un gest de tandrețe și un semn de ocrotire. La fel, „Ce ai mai citit?” poate să fie un început firesc de conversație între părinți și copii, între elevi și profesori, din care cei tineri să simtă grija și interesul pentru dezvoltarea lor ca indivizi. Discuția spontană și informală despre cărțile citite deschide calea prieteniei, cum puține alte contexte o fac.

Iar elevul care se bucură de un astfel de schimb de idei acasă și la școală se simte, cu siguranță, protejat, peste tot. #citimZideZi Animată de acest gând, în contextul Zilei Naționale a Lecturii, pe care o sărbătorim în luna februarie, am invitat și anul acesta cadrele didactice să se implice în organizarea de acțiuni care să susțină și să promoveze lectura, pe durata lunii februarie. Mai multe detalii, în linkul din primul comentariu.”