Ligia Deca vorbeste in mod oficial despre informarile importantepe care le face in postura de ministrul al Educatiei cu privire la masurile institutionale care se aplica in sistemul de invatamant, ea afirmand ca masurile de acest gen trebuie sa fie intelese pentru a putea fi aplicate acolo unde este nevoie de ele.
Ligia Deca face zilelea acestea o serie de vizite in unitati de invatamant din tara, pentru a discuta cu profesorii din unitatile de invatamant, iar mai jos aveti mai multe informatii cu privire la ceea ce ar trebui sa stim in legatura cu experientele de care a avut parte in discutiile pe care le-a avut.
“Încerc să includ, în vizitele mele în țară, cât mai multe întâlniri cu #OameniiDinȘcoli. Am convingerea că măsurile instituționale nu-și găsesc rostul decât dacă sunt înțelese pe deplin și dacă țin cont de nevoile reale din școli. A fost o bucurie, așadar, să mă întâlnesc ieri cu directorii unităților de învățământ din județul Bistrița.
Cu atât mai mult cu cât întâlnirea a avut loc în această perioadă în care organizăm simulările examenelor naționale – implementarea evaluării digitalizate înseamnă, în primul rând, ca oamenii să fie deschiși la schimbarea unui proces derulat, ani la rând, într-un alt fel. Sunt sigură că împreună vom reuși să facem din evaluarea digitalizată un mod firesc de a derula acest proces nu doar la examenul de clasa a VIII-a și bacalaureat, ci la toate examenele naționale!
I-am asigurat pe colegii noștri că le sunt alături și că voi face, în continuare, tot posibilul pentru ca problemele să-și găsească soluții și îngrijorările să-și găsească răspuns. Cred în dialogul constructiv și în rolul esențial pe care feedbackul oamenilor din școli îl are pentru ca măsurile gândite la minister să fie cât mai potrivite pentru comunitățile școlare.
Mulțumesc, domnilor directori, pentru deschidere și pentru dialogul onest! Recunoștința mea pentru tot ce faceți, în fiecare zi, pentru comunitățile pe care le reprezentați! Energie și pasiune – asta am simțit când i-am întâlnit pe copiii care fac parte din clubul de robotică de la Colegiul Național „Petru Rareș”, Beclean, Bistrița.
M-a încântat bucuria cu care ne-au povestit despre roboții pe care-i construiesc și-i manevrează cu atâta pricepere! Pentru acești copii și pentru toți cei pasionați de științe, laboratoarele de tipul #SmartLab sunt mai mult decât necesare! Nu pot decât să mă bucur că astăzi, la Bistrița, am semnat contracte pentru 23 de astfel de laboratoare finanțate prin PNRR! Vor fi peste 1.100 de #SmartLabs în toată țara!”