Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat progrese remarcabile în ceea ce privește construcția autostrăzii A0 Sud și a proiectului Alternativa Techirghiol, marcând un pas important în dezvoltarea rețelei de transport național.
Progrese pe Autostrada A0 Sud
Ministrul a verificat personal stadiul lucrărilor pe cele două loturi ale A0 Sud, care sunt programate să fie finalizate în cursul acestui an. Lotul 1, cu o lungime de 16,93 km între Glina și Vidra, se află în prezent la un stadiu avansat, cu aproximativ 85% din lucrări finalizate. Datorită ritmului susținut de lucru și condițiilor meteorologice favorabile, se preconizează deschiderea circulației pe o porțiune de 7 km din acest lot în luna martie, asigurând astfel conexiunea cu DN4.
Finalizarea întregului Lot 1 va permite circulația în regim de autostradă pe toți cei 33,23 km între Glina și Autostrada Soarelui, conectând DN4, DN5, DN6 la A2. În ceea ce privește Lotul 2, între Vidra și Bragadiru, acesta a fost recepționat în luna noiembrie a anului trecut, iar circulația a fost deschisă pe 9 km între DN5 și DN6.
Lotul 3, de la Bragadiru la Joița, cu o lungime de 17,96 km, are un stadiu fizic al lucrărilor de 56,6%. Ministrul a subliniat necesitatea unei mobilizări accentuate din partea antreprenorului grec pentru finalizarea lucrărilor în acest an, esențială pentru asigurarea continuității pe întregul semi-inel sudic al A0, de 51,19 km, între A1 și A2, până la sfârșitul anului 2024.
Alternativa Techirghiol: Un nou proiect de infrastructură
Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru construcția Alternativei Techirghiol, cu o investiție totală de 5,74 miliarde de lei, finanțată prin Programul Transport 2021-2027. Acest proiect ambitios, cu o lungime de 30,59 km, va fi construit la profil de autostradă și va asigura conexiunea între Centura Constanța și sudul litoralului românesc, oferind o alternativă modernă la DN39, cunoscut pentru aglomerarea sa în perioada estivală.
Planul include construcția a 31 de poduri, pasaje și viaducte, 6 parcări, un centru de întreținere și coordonare, precum și un punct de sprijin. În plus, proiectul prevede plantarea a 85 de hectare de perdele forestiere, demonstrând angajamentul guvernului nu doar pentru dezvoltarea infrastructurii, ci și pentru protecția mediului.
Aceste proiecte subliniază angajamentul Ministerului Transporturilor de a îmbunătăți infrastructura rutieră a României, contribuind la dezvoltarea economică și la creșterea calității vieții cetățenilor.
This post was last modified on feb. 9, 2024, 12:32 AM 00:32