Dacia, brandul cunoscut pentru oferirea de vehicule accesibile și de încredere, se pregătește să redefinească segmentul C (clasa Golf) cu lansarea iminentă a modelului C-Neo. Acest vehicul promite să combine spațiu generos, preț competitiv și valoare excepțională, plasându-se strategic lângă sau chiar puțin deasupra popularului Jogger cu șapte locuri, cel mai bine vândut vehicul din segmentul său în Europa la vânzările retail.
Dacia C-Neo renunță la un al treilea rând de scaune în favoarea unui design “notchback” în stil Octavia, oferind un profil semi-berlină care maschează eficient caracterul practic al unui hatchback. Acest aspect inovator îi permite să depășească modelele mai compacte, precum Golf și Vauxhall Astra, în ceea ce privește capacitatea de încărcare directă.
Dacia C-Neo, in strategia Dacia de a se concentra pe motorizări pe benzină vine într-un moment în care mulți concurenți se îndreaptă către sisteme de propulsie hibride sau electrice, cu costuri mai ridicate. Prin urmare, C-Neo are potențialul de a atrage clienții datorită prețului accesibil și a costurilor de întreținere reduse.
Dacia C-Neo, in imaginile din articol, sugerează va adopta cel mai recent limbaj de design al Dacia, inspirat de conceptul Bigster, și îl va aplica unui profil “low drive”, marcând o abatere de la stilul de caroserie tip SUV. Acesta ar putea genera, de asemenea, o variantă break, extinzând astfel portofoliul Dacia în segmentul C.
DACIA C-NEO: Imaginile Impresionante care au APRINS Imaginatia Multor Romani
Denis Le Vot, directorul executiv al Dacia, a confirmat intenția companiei de a explora noi direcții în segmentul C, bazându-se pe platforma CMF-B, care a susținut succesul modelelor Renault Clio și Captur, precum și al Nissan Juke. Această strategie permite Daciei să beneficieze de economiile de scară ale Grupului Renault, menținându-și angajamentul pentru eficiență și accesibilitate.
Dacia C-NEO ar putea fi echipata cu un motor turbo pe benzină de 1,0 litri, capabil să producă 109 CP, sau cu o variantă de 1,2 litri care oferă 128 CP, posibil completată de un sistem mild-hybrid de 48 de volți. O configurație complet hibridă de 1,6 litri, similară cu cea a Jogger și a viitorului Duster, este de asemenea probabilă, subliniind angajamentul Dacia pentru sustenabilitate și performanță.
În timp ce detaliile Dacia C-Neo sunt încă în curs de definire, cu o lansare anticipată după 2026, Dacia analizează atent potențialul pieței pentru a asigura că noile adăugiri vor aduce valoare adăugată brandului și clienților săi. Xavier Martinet, vicepreședinte senior pentru vânzări, operațiuni și marketing la Dacia, subliniază că, deși Jogger este deja un succes, marca caută să extindă și mai mult oferta sa în segmentul de mașini de familie, având în vedere posibilitățile și limitările.
Dacia C-Neo se profilează ca o veritabilă revoluție în segmentul C, promițând să aducă spațiu, eficiență și valoare într-un pachet accesibil. Cu o atenție deosebită acordată nevoilor și așteptărilor clienților, Dacia continuă să inoveze, pregătind terenul pentru o nouă eră în industria auto europeană.