Sorin Grindeanu a anuntat in mod oficial astazi noi contracte si proiecte ale ministerului Transporturilor, pentru autostrazile critice din Romania, incepand cu cea din Moldova, fiind aprobat un studiu de fezabilitate pentru constructia Autostrazii Suceava – Pascani, cu o lungime de 62 km si un pret de 7.8 miliarde de LEI.
Sorin Grindeanu detaliaza deasemenea mai jos semnarea unor contracte pentru finantarea constructiei unor parti ale autostrazii A8, alte cateva miliarde de LEI, bani din PNRR, fiind puse la dispozitia constructorului, care are o perioada limitata de timp pentru a realiza tot ceea ce s-a obligat sa faca.
“Pas important pentru construcția Autostrăzii Pașcani- Suceava! Studiul de Fezabilitate a fost aprobat astăzi în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR. Autostrada Pașcani- Suceava, parte a A7 (Autostrada Moldovei) va avea o lungime de aproximativ 62 de km și o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA).
Autostrada va fi împărțită în două loturi, iar contractele pentru construcția acestora (finanțate din PT 2021- 2027) vor fi licitate independent: Lotul 1 ( 33 km): Nod rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C; Lotul 2 ( 28, 97 km): Nodul Rutier Aeroport și Drum de legatura DN29 şi Aeroport. Aceasta nouă autostradă va tranzita județul Iași (12,3 km), județul Botoșani (6,5 km) și județul Suceava (43,17 km).
Încheiem astăzi seria obiectivelor de infrastructură rutieră finanțate prin #PNRR! Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, parte a A8 (Autostrada Unirii) este ultimul din această serie. Constructotul turc are la dispoziție 2,46 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție) pentru a finaliza lucrările.
Pe traseul acestei secțiuni (24,4 km) urmează să fie construite inclusiv 36 de poduri, pasaje și viaducte. În prezent, sunt semnate toate cele 18 proiecte finanțate prin PNRR (412,46 km), cu o valoare însumată de 27,7 miliarde lei (fără TVA): Autostrada Transilvania: Secțiunile Nădășelu- Mihăiești, Mihăiești- Zimbor și Zimbor-Poarta Sălajului); A7 (Autostrada Moldovei): toate cele 13 loturi cuprinse între Ploiești și Pașcani; A1 (Autostrada Lugoj- Deva): Secțiunea E (secțiunea cu tuneluri) și secțiunea D.
A8 (Autostrada Unirii): secțiunile Târgu Mureș- Miercurea Nirajului și Leghin-Târgu Neamț. Tot astăzi lansăm în licitație contractul pentru execuția Drumului Expres Arad – Oradea (120,47 km)! Contractele pentru constucția celor 3 loturi ale acestui drum de mare viteză au o valoare totală estimată de 8,5 miliarde de lei (fără TVA): Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km).
Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km); Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km); Construcția este finanțată prin Programul Transport 2021-2027, iar fiecare contract trebuie finalizat în maximum 24 de luni. Contractul prevede și construcția a 12 noduri rutiere, 4 Centre de Întreținere și Coordonare și 86 de poduri și pasaje. Drumul Expres Arad – Oradea face parte din coridorul rutier care va asigura conexiunea între Marea Baltică-Marea Neagră și Marea Egee, proiect al Uniunii Europene, stabilit prin Inițiativa celor Trei Mări.”