Ministrul Educatiei a decis sa publice o serie de anunturi de ultim moment, care sunt directionate catre elevii si scolile din toata Romania, iar asta pentru ca Ligia Deca le spune oamenilor ceea ce ar trebui sa stie in legatura cu simularile pentru Bacalaureat, care au inceput in cursul acestei dimineti in tara.
Ministrul Educatiei ofera detalii cu privire la modul in care ar trebui sa se desfasoare acestea in Romania in momentul de fata, dar vorbeste deasemenea si despre ceea ce se va intampla cu rezultatele, si felul in care vor fi privite cele de la simularile pentru Evaluarea Nationala, de luna trecuta.
“Incepând de mâine, elevii de clasa a XII-a sunt așteptați să susțină probele scrise ale simulării examenului național de bacalaureat! Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8.30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise pentru fiecare dintre probe este de 3 ore din momentul distribuirii subiectelor fiecărui elev. Cei mai mari dintre elevii noștri încep, de mâine, probele scrise ale simulării examenului național de bacalaureat.
Succes, dragii mei! Am încredere că veți folosi acest moment pentru a vă familiariza cu atmosfera examenului din vară, precum și pentru a vă îmbunătăți rezultatele! Generalizarea evaluării digitalizate continuă cu probele scrise ale simulării examenului de bacalaureat care încep mâine în peste 1.300 de unități de învățământ. După încheierea evaluării acestor probe, vom folosi feedbackul colegilor noștri din teritoriu pentru a optimiza platforma de evaluare, înaintea examenelor naționale.
Obiectivul urmărit: îmbunătățirea performanțelor școlare în perspectiva examenului din această vară prin adoptarea celor mai potrivite măsuri în acest sens. Notele nu se trec în catalog, însă, prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui, acestea pot fi consemnate în catalog. Ministerul Educației pune la dispoziție și un set de întrebări frecvente (+ răspunsuri) privind evaluarea digitalizată a lucrărilor redactate de candidați.
Cred că, pentru orice fel de progres, avem nevoie să știm cum stăm. Pentru prima dată, am putut să avem rezultatele până la nivelul fiecărui item de evaluare. Acum ştim care sunt zonele, în fiecare şcoală, pentru fiecare copil, care au nevoie de o intervenţie remedială. Avem timp să facem intervenţii până la Evaluarea Naţională.
Si avem timp să evaluăm care sunt zonele care, prin procesul de predare-învăţare, nu sunt suficient de bine înţelese de către elevi. Cred că este un prim pas pentru ca tot ceea ce înseamnă competenţele matematice ale elevilor să fie îmbunătăţite. Am solicitat, atunci când am făcut publice rezultatele sintetice la nivel naţional, ca fiecare şcoală să organizeze sesiuni de discuţii ale rezultatelor în cancelarie, dar şi cu fiecare familie.”