Ministrul Educatiei anunta in mod oficial pasii de ultim moment, extrem de importanti pe care a decis sa-i puna in aplicare pentru ca elevii din Romania sa invede in scoli la standarde europene, Ligia Deca vorbind mai jos despre legislatia secundara care este dezvoltata in momentul de fata, in baza celei din tarile membre ale OCDE.
Ministrul Educatiei ofera mai jos mai multe detalii cu privir ela suportul oferit de catre DG REFORM, din cadrul comisiei Europene, dar si ceea ce trebuie sa faca Romania in momentul de fata pentru a se alinia legislatiei tarilor OCDE in materie de educatie, Ligia Deca fiind hotarata sa duca la indeplinire proiecte ambitioase.
“Pentru a ne asigura că legislația secundară pe care o dezvoltăm la Ministerul Educației, ca urmare a intrării în vigoare a noii legi a învățământului preuniversitar în septembrie 2023, va cuprinde cele mai bune măsuri, am beneficiat de suport financiar din partea Direcției Generale Sprijin pentru Reforme Structurale (DG REFORM) a Comisiei Europene.
Precum și de expertiza uneia dintre cele mai prestigioase organizații mondiale în domeniul educației: Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). În cadrul proiectului „Consolidarea guvernanței învățământului preuniversitar din România”, echipa OCDE a elaborat un raport tehnic care oferă recomandări importante pentru implementarea optimă a reformelor cuprinse în noua lege a învățământului preuniversitar, adoptată anul trecut.
Îmi reiterez convingerea că acest proces trebuie să pornească și de la recomandări externe și exemple de bună practică la nivel internațional. Recomandările formulate de experții OCDE se vor regăsi pe masa echipelor care vor lucra la elaborarea legislației secundare în domeniul învățământului preuniversitar. În plus, experiența de lucru din cadrul proiectului a condus la familiarizarea structurilor de specialitate din Ministerul Educației cu experții și metodologiile de lucru OCDE.
Fapt îmbucurător pe termen lung în ceea ce privește elaborarea politicilor publice, la nivelul ministerului, precum și în contextul procesului de aderare la OCDE. Le mulțumesc pe această cale colegilor din OCDE și de la DG REFORM pentru deschiderea și sprijinul acordat României, pentru a îmbunătăți sistemul de învățământ preuniversitar! Demersul a fost unul strategic și a vizat acordarea de sprijin financiar de către DG REFORM, prin instrumentul de asistență tehnică.
Si expertiză de către OCDE, pentru a defini cele mai eficiente măsuri în elaborarea legislației secundare, în vederea implementării reformelor din legea învățământului preuniversitar. Documentul propune o perspectivă care explorează patru domenii esențiale ale politicilor educaționale: evaluarea și sprijinul unităților de învățământ, alocarea resurselor pentru educație, cariera didactică și sistemul de date și monitorizarea acestora.”