Ministrul Educatiei ii anunta pe elevii scolilor din toata Romania despre o noua procedura de ultim moment, care a fost decisa de catre ministerul pe care il conduce, Ligia Deca vorbind mai jos despre distributia aleatorie a elevilor in cadrul unitatilor de invatamant, dar si modul de constituire al claselor de studiu.
Ministrul Educatiei vorbeste deasemenea si despre o intalnire importanta pe care a avut-o cu reprezentantii Ambasadei Turciei in Romania, insa mai important decat atat, Ligia Deca spune ca unitatile de invatamant nu trebuie sa fie afectate de catre violenta, care a devenit tot mai prezenta in viata elevilor.
“Procedura de distribuție aleatorie a antepreșcolarilor, preșcolarilor, elevilor în formațiunile de studiu, în cazul unităților de învățământ unde se constituie cel puțin două formațiuni de studiu la grupele, clasele de început de nivel: grupa mică, clasa pregătitoare, clasa a V-a, clasa a IX-a din același domeniu/cu aceeași specializare, a fost publicată în Monitorul Oficial.
Conform procedurii, în funcție de decizia consiliului de administrație, distribuția în formațiuni de studiu se realizează prin tragere la sorți sau prin distribuția echitabilă a elevilor ordonați alfabetic. Unitățile de învățământ preuniversitar au obligația să distribuie în mod echitabil, în formațiuni de studiu, și următoarele categorii de antepreșcolari/preșcolari/elevi: copiii cu cerințe educaționale speciale.
Cei care repetă anul școlar, cei care nu au parcurs ciclul preșcolar sau l-au parcurs incomplet, cei a căror limbă maternă diferă de limba de predare, cei transferați dintr-o altă țară/unitate de învățământ, clasă, precum și pe cei admiși pe locurile distinct alocate candidaților cu cerințe educaționale speciale sau pe locurile speciale pentru romi.
Astăzi am avut o întrevedere cu delegația Ambasadei Republicii Turcia în România, condusă de Excelența Sa Domnul Ambasador Özgür Kıvanç Altan. Discuțiile au reconfirmat buna dinamică a cooperării româno-turce în domeniul educației, bazată pe dialog constant și coordonare eficientă. Dialogul a permis explorarea dezvoltării unor proiecte comune în domeniul formării continue a cadrelor didactice care predau limba turcă în unitățile de învățământ din România.
Şcolile şi liceele sunt spaţii care ar trebui ferite de orice fel de dependenţă sau de violenţă. Avem măsuri concrete, în ultimele luni, de informare, de sensibilizare, de clarificare a ceea se întâmplă atunci când este suspectat consum sau distribuţie de droguri. Lucrăm foarte bine cu colegii de la Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Sănătăţii pentru limitarea acestui fenomen. Există un grup la nivel guvernamental creat şi eu cred că sunt paşi concreţi care s-au făcut tocmai pentru a limita acest lucru.”