Netflix, conform unei proiecții recente realizate de Ampere Analysis, peste jumătate din bugetul destinat conținutului de către companie în acest an, adică 7,9 miliarde dolari dintr-un total de aproximativ 15,4 miliarde dolari, va fi investit în producții realizate în afara Americii de Nord.
Netflix face astfel o schimbare majoră, fiind pentru prima dată când majoritatea bugetului gigantului streaming este alocată conținutului original localizat pentru piețele internaționale sau licențierii titlurilor produse internațional. Această tendință se înscrie în linia mai largă a industriei televiziunii, pe măsură ce companiile media își reevaluează strategiile de conținut pentru era post-peak TV.
Netflix nu este singura companie care isi schimba strategiile, deoarece un alt studiu Ampere preconizează că cheltuielile pentru conținut în America de Nord vor scădea cu peste 20% față de nivelurile din 2022, în următorii cinci ani. Motivele acestei schimbări sunt multiple: pe de o parte, conținutul internațional este mai ieftin, pe de altă parte, publicul din SUA a devenit mai deschis în ultimii ani față de conținutul în limbi străine.
Netflix Confirma o Decizie FARA PRECEDENT din Cauza Situatiei Globale Actuale
Serialul coreean „Squid Game”, al Netflix, rămâne un exemplu de referință în acest sens, devenind unul dintre cele mai vizionate titluri vreodată, cu un buget de aproximativ 21 de milioane de dolari – mai puțin de un 10% din costul de producție raportat pentru Sezonul 4 al „Stranger Things”.
Maturitatea pieței de streaming din SUA împinge platformele ca Netflix să investească mai mult în conținut local pentru regiunile mai puțin saturate. Pe măsură ce devine din ce în ce mai dificil să se adauge abonați noi în serviciile de streaming video la cerere (SVOD) domestice, companiile recunosc că creșterea viitoare va trebui să fie alimentată de piețele emergente de streaming, unde jucătorii stabiliți din SUA au o dominație mai redusă.
Netflix are probleme mari cu concurenta in Africa, una dintre puținele zone de pe glob exista o situatie de acest gen. O altă piață este India, o forță economică și culturală în creștere rapidă, unde Netflix a investit agresiv pentru a-și mări baza de abonați. Nu ar fi surprinzător să vedem următorul „Squid Game” provenind din India în următorii ani, marcând încă un pas important în strategia globală a Netflix de a captiva audiențe din întreaga lume.