Karl Nehammer creeaza probleme cu aderarea Romaniei la Air Schengen de la 31 martie, asa cum a fost denumita intrarea tarii noastre in Spatiul Schengen cu granitele aeriene si maritime, iar asta pentru ca, in cazul Bulgariei, controalele nu vor disparea pentru cei care tranziteaza granita dintre cele doua tari folosind navele care transporta persoane sau automobile.
Karl Nehammer s-a pus si in 2024 ridicarii controalelor la granitele terestre din Spatiul Schengen pentru Romania si Bulgaria, iar cum zona maritima care delimiteaza granita dintre Romania si Bulgaria este considerata o granita terestra, toti cei care o vor tranzita, indiferent din ce parte, vor trebui sa treaca in continuare pe la controalele de pasapoarte.
Karl Nehammer a reusit sa forteze mana Comisiei Europene sa limiteze utilitatea AIr Schengen, in principal la traficul aerian si mai putin la cel maritim, astfel ca aderarea Romaniei la Schengen pentru granitele terestre nu va fi curand, nu va fi usoara si ar putea necesita fortarea mai serioasa a cancelarului austriac, pentru a accepta ce nu vrea acum.
“Controalele la frontieră între Bulgaria și România de-a lungul fluviului Dunărea vor continua după 31 martie. Persistența controalelor la frontieră de-a lungul granițelor fluviale, clasificate drept granițe terestre între statele membre, subliniază complexitățile inerente integrării depline a Bulgariei și României în spațiul Schengen. zonă.
În ciuda extinderii anticipate a privilegiilor Schengen pentru a include călătoriile aeriene și maritime, măsurile de control la frontierele terestre rămân neschimbate. Această decizie vine pe fondul îngrijorărilor tot mai mari exprimate de transportatorii bulgari, care s-au confruntat cu timpi prelungi de așteptare la conexiunile cu feribotul dintre Bulgaria și România, în special în puncte precum Bechet-Oreahovo și Silistra-Calărași.”