Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat astăzi deschiderea oficială a noului terminal al Aeroportului Internațional Timișoara “Traian Vuia”. Această dezvoltare marchează o etapă importantă în modernizarea și extinderea capacităților aeroportuare ale țării, terminalul fiind dedicat exclusiv pasagerilor care vor călători în spațiul Schengen începând cu 31 martie.
Sorin Grindeanu afirma ca, construcția acestui proiect ambițios a fost posibilă datorită finanțării europene nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), costul total al investiției ridicându-se la peste 192 de milioane de lei, inclusiv TVA. Noul terminal pentru plecări externe se distinge ca fiind cea mai mare investiție din istoria Aeroportului Internațional Timișoara, evidențiind angajamentul continuu al României pentru îmbunătățirea infrastructurii sale de transport.
Ministrul Sorin Grindeanu a subliniat, de asemenea, progresele semnificative înregistrate în dezvoltarea rețelei de autostrăzi și drumuri expres din țară. “România are, de astăzi, peste 1.091 km de autostradă și de drum expres în circulație, un pas uriaș în direcția conectivității și mobilității naționale și europene,” a declarat el. În prezent, sunt în curs de implementare contracte pentru construcția a încă 729 km de drum de mare viteză, iar alte contracte pentru 203 km sunt în faza de licitație.
Ministrul Transporturilor anunta ca un punct de interes special este lansarea în licitație a contractului pentru un nou lot din secțiunea montană a autostrăzii A8, care va conecta Miercurea Nirajului la Sărățeni. Acest segment de 23,4 km va include construcția a două tuneluri, având o lungime totală de 1,07 km, cu o perioadă de execuție prevăzută de maximum 30 de luni. Finanțarea acestui proiect va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027, marcând încă un pas important în extinderea și modernizarea infrastructurii de transport din România.
După finalizarea procedurii de achiziție publică și validarea documentației de atribuire, contractul va fi preluat de nou înființata Companie pentru Investiții Rutiere (CNIR), responsabilă pentru implementarea sa.
Sorin Grindeanu dezvaluie ca aceste dezvoltări reflectă angajamentul guvernului român de a promova creșterea economică și integrarea eficientă în rețeaua europeană de transport, asigurând în același timp un tranzit mai sigur și mai rapid pentru cetățenii săi. Cu aceste progrese remarcabile, România își consolidează poziția ca hub strategic în regiune și își mărește capacitatea de a sprijini fluxurile comerciale și de pasageri la nivel european.