Ministrul Educatiei aduce in imediata atentie a milioane de romani din intreaga tara o serie de masuri de ultim moment, anuntate oficial de catre Ligia Deca, ele vizand semnarea unui nou contract pentru un consortiu pentru invatamant dual, care urmeaza sa fie realizat in judetul Vrancea, cu finantare de 100 de milioane de LEI.
Ministrul Educatiei explica mai jos ce presupune constructia acestui consortiu pentru invatamant dual, iar separat de asta avem detalii cu privire la legislatia care este necesara pentru ca Strategia Nationala pentru Sustinerea Parintilor sa poata fi pusa in aplicare in Romania, pana in cursul anului 2030.
“Astăzi, la sediul Ministerului Educației, am avut o întâlnire cu membrii Consorțiului pentru învățământ dual din județul Vrancea, prilej cu care am semnat contractul de finanțare în valoare de peste 100 de milioane de lei pentru construcția unui campus integrat în județ. La Vrancea și-au unit forțele, sub coordonarea Consiliului Județean, două universități, patru unități de învățământ preuniversitar.
Patru operatori economici și inspectoratul școlar, pentru a oferi tinerilor din comunitate posibilitatea să-și dezvolte competențele de care au nevoie pentru inserția pe piața muncii în domenii-cheie pentru economia locală, precum: turism, mecatronică și robotică, industrie alimentară. Cred în puterea pe care ruta duală completă o are în asigurarea unei formări profesionale de calitate pentru tineri, iar întâlnirea de astăzi a fost o dovadă a determinării pe care echipa de implementare a proiectului o are pentru a-și atinge obiectivele.
Îi asigur pe membrii consorțiului de întreg sprijinul Ministerului Educației în implementarea proiectului! Prezenta strategie propune o serie de măsuri care sunt în acord cu legislația în vigoare, dar care poate fi modificată/ completată, ca urmare a elaborării de studii și analize privind nevoile părinților, pentru realizarea unor programe/ proiecte/ acțiuni, astfel: Înființarea rețelei de interconectare a actorilor cu activitate relevantă în domeniul susținerii parentale (cercetători, specialiști, părinți experimentați etc.).
Reabilitarea/ extinderea spațiilor dedicate educației și nutriției copiilor; Crearea și operaționalizarea unor aplicații mobile dedicate informării părinților; Elaborarea unor metodologii de lucru cu părinții; Elaborarea unei metodologii de monitorizare şi evaluare a serviciilor/ programelor de educaţie
și susținere parentală, incluzând obligativitatea raportării de către structurile executive locale a indicatorilor stabiliți în Planul de acțiune.
Elaborarea unor instrumente informatice de colectare a datelor statistice si de analiză a acestora, modelare statistică; Explicitarea rolurilor instituționale la nivel județean/ MB pentru instituțiile responsabile din domeniul educațional, social și medical (ISJ/ISMB, CJRAE/CMBRAE, DSP, DASPC/DGASPC, CJ, primării, instituții publice de interes local); Dezvoltarea unui mecanism financiar pentru susținerea parentală prin participarea autorităților locale/ județene și naționale.”