Ministrul Finanțelor, Marcel Bolos, a anunțat aprobarea Strategiei Naționale pentru Educație Financiară 2024-2030, marcând un pas important spre consolidarea literaturii financiare în rândul tinerilor români. Acest anunț a fost făcut într-un cadru deosebit, de Ziua Educației Financiare, în cadrul unui eveniment organizat la Colegiul Național „Sfântul Sava”, în prezența Ligiei Deca.
Marcel Bolos, care are o dublă calitate – de demnitar și de profesor universitar – și-a exprimat convingerea fermă că tinerii trebuie să părăsească băncile școlii echipați cu cunoștințe financiare esențiale. „Orice tânăr trebuie să știe cum să gestioneze un credit, să înțeleagă valoarea timpului în economie și să fie conștient de noțiunile de risc și randament,” a subliniat Marcel Bolos, evidențiind importanța deciziilor informate pentru un viitor financiar stabil.
Strategia adoptată nu doar că subliniază necesitatea unei educații financiare de calitate, dar și prevede implementarea acesteia prin diverse forme de parteneriat, incluzând programe, proiecte, cursuri și evenimente dedicate. Unul dintre cele mai semnificative aspecte ale strategiei este introducerea educației financiare în curriculumul național, o măsură care vizează o abordare structurată și consecventă a subiectului în școli.
Această inițiativă vine într-un an în care bugetul alocat educației a crescut istoric cu 61%, reflectând o investiție semnificativă în viitorul tinerilor. „Aprobarea acestei strategii reafirmă angajamentul nostru față de dezvoltarea corectă a tinerilor noștri,” a adăugat ministrul. Această creștere bugetară va permite, de asemenea, dotarea a peste 10.000 de laboratoare cu echipamente specifice necesare și renovarea a peste 75.000 de săli de clasă cu mobilier nou, asigurând un mediu de învățare modern și eficient pentru elevi.
Prin această strategie ambițioasă, Guvernul României își propune să pună bazele unei generații de consumatori financiari informați, capabili să navigheze cu înțelepciune complexitatea piețelor financiare și să își asume controlul asupra propriilor decizii economice. Este un pas esențial în pregătirea tinerilor pentru provocările și oportunitățile care le vor marca viitorul financiar.