Toyota demonstrează încă o dată de ce este unul dintre liderii industriei. Sub conducerea târzie a președintelui Akio Toyoda, compania a adoptat o abordare prudentă în diversificarea trenurilor de propulsie, o decizie care își arată acum roadele. În timp ce alți producători de automobile mizează exclusiv pe vehiculele electrice, Toyota continuă să investească în tehnologia hibrid, o mișcare care se dovedește a fi extrem de profitabilă.
Toyota a anunțat o reducere semnificativă a costurilor pentru sistemul său de propulsie hibrid, ajungând la doar o șesime din prețul inițial al modelului Prius. Această reducere de costuri vine într-un moment oportun, având în vedere încetinirea vânzărilor de vehicule electrice. Cu o strategie atent planificată, capitalizarea de piață a Toyota a crescut impresionant, depășind jumătate din valoarea de piață a rivalului său, Tesla, comparativ cu un sfert în trecut.
Noul CEO al Toyota a subliniat recent că, deși compania vede o rată globală de penetrare a vehiculelor electrice de cel mult 30% în viitorul apropiat, nu neglijează importanța și eficiența vehiculelor hibride. De fapt, luna trecută, Toyota a devenit prima companie japoneză care a depășit pragul de 60 de trilioane de yeni în capitalizare de piață, cu o creștere de 31% în vânzările de hibride, care acum reprezintă 60% din piața sa.
Toyota Anunta un IMPORTANT Parteneriat cu Huawei pentru Productia de Masini
Toyota nu stă pe loc. Compania este în curs de a adapta aceeași frugalitate legendară pentru producția de vehicule electrice. Se pregătește să introducă pe piață noi modele în următorii ani, inclusiv vehicule dotate cu baterii inovative cu stare solidă. Mai mult, Toyota a implementat o platformă de asamblare gigacasting, asemănătoare cu cea utilizată de Tesla, care este cu 20% mai eficientă.
Parteneriatul cu Huawei joacă un rol crucial în această evoluție. Toyota plănuiește să utilizeze kitul avansat pentru vehicule electrice cu conducere autonomă dezvoltat de Huawei, dar operat de software-ul Momenta și hărți vizuale de înaltă rezoluție, pentru a naviga printre obstacolele de reglementare globale. Această colaborare între Toyota și Huawei subliniază angajamentul ambelor companii de a inova și de a defini viitorul mobilității.
Detalii suplimentare despre tehnologiile avansate de asistență pentru conducători auto vor fi prezentate de Toyota la expoziția Auto China 2024, care începe pe 25 aprilie. Cu un asemenea portofoliu de inovații și parteneriate strategice, Toyota și Huawei sunt setate să domine piața automotive în anii următori.