Ministrul Educatiei transmite o serie de anunturi oficiale cu privire la problemele importante care exista in scolile Romaniei, iar asta deoarece Ligia Deca vorbeste mai jos despre violenta intalnita in unitatile de invatamant si care sunt cauzele comportamentelor agresive in randul copiilor din toata tara.
Ministrul Educatiei vorbeste mai jos si despre ceea ce ar trebui sa fie facut de catre autoritati pentru a asigura un climat cat mai sigur pentru tinerii din Romania, Ligia Deca vorbeste deasemenea si despre examenul de Bacalaureat, plus subiectele care sunt alese pentru elevii care urmeaza sa il sustina.
“Care sunt cauzele reacțiilor/comportamentelor violente/agresive în rândul copiilor și al adolescenților în școală? Cum descoperim cauzele violenței? Cu cine și cum discutăm? La aceste întrebări ne răspunde Diana Stănculeanu, psihoterapeut, în cadrul unuia dintre episoadele „Podcast de la Minister”, ce poate fi vizionat accesând linkul din comentarii.
Există situații sau contexte în viața copiilor/tinerilor când aceștia pot manifesta comportamente agresive, orientate în sens ofensator sau umilitor. Aceste comportamente violente pot provoca daune fizice, psihologice, morale și/sau materiale unui alt copil sau grup de copii. Comportamentele violente manifestate în context școlar pot avea mai multe cauze.
Deprinderi inadecvate care s-au format în alte contexte de viață (mediu familial, grup de prieteni etc.); comportamentele pozitive/asertive nu sunt încurajate suficient și atenția adulților este centrată pe evidențierea și sancționarea comportamentelor agresive; pot fi un răspuns la situațiile sau emoțiile pe care copiii și adolescenții nu le pot gestiona bine (frica, anxietatea sau chiar depresia, atunci când doresc să evite o situație problematică, o sarcină dificilă sau o persoană considerată amenințătoare etc.).
Deoarece cauzele comportamentelor violente pot fi multiple și țin de vârsta copiilor, de temperamentul și contextul specific de viață și dezvoltare ale acestora, recomandăm adulților din preajma copiilor, fie că sunt părinți, fie că sunt bunici sau cadre didactice, să acorde atenție factorilor care declanșează aceste comportamente la copii și să discute deschis cu aceștia.
Examenul de Bacalaureat certifică niște competențe ale absolventului care, pentru a putea fi recunoscute și în țară, dar și de către partenerii noștri europeni, trebuie să fie garantate. Subiectele să știți ca nu sunt grele la Bacalaureat. Subiectele sunt create pentru nivel mediu, pentru certificarea unei competențe medii și tocmai din acest motiv ele trebuie să fie respectate pentru toți absolvenții. Subiectele nu variază, dar variază mijloacele de sprijin pentru ca acei copii care au cerințe educaționale speciale să poată să îndeplinească standardul de evaluare.”