România continuă să avanseze în modernizarea infrastructurii sale rutiere, cu peste 1.100 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres deja funcționale, a anunțat recent Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor. Eforturile naționale de extindere a rețelei de transport se intensifică, cu aproape 800 de kilometri de drumuri de mare viteză aflați în diferite faze de proiectare și execuție, și licitații în curs pentru construcția a încă 200 de kilometri.
Un punct crucial al acestui proiect ambițios este ultimul lot al drumului de mare viteză Filiași-Lugoj, pentru care au fost depuse astăzi nu mai puțin de 7 oferte. Ministrul a subliniat importanța acestui tronson, care, odată finalizat, va întregi aproximativ 230 de kilometri de conexiuni rapide între regiunile istorice ale României și va îmbunătăți legăturile între estul și vestul Uniunii Europene.
De asemenea, a fost menționat și progresul pe Autostrada de Centură a Capitalei A0 Sud, unde 13 kilometri sunt deja deschiși circulației între intersecțiile cu DN4 și DN5. Alți 7 kilometri au fost finalizați recent, permițând accesul pe un segment suplimentar de 6 kilometri din totalul de 16,3 kilometri ai Lotului 2 (Vidra-Bragadiru), finalizat anul trecut. Această secțiune din semi-inelul sudic al A0, acum jumătate completă, asigură legături de autostradă între DN6, DN5 și DN4.
În plus, se estimează că lucrările pentru cei aproximativ 10 kilometri ai Lotului 1 (Glina-Vidra) se vor finaliza până în luna iulie, ceea ce va asigura conexiunea cu Autostrada Soarelui (A2).
Finanțarea acestor proiecte impresionante este asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile, cu un buget estimat de 18,56 milioane de lei (fără TVA) doar pentru studiul de fezabilitate al sectorului Caransebeș-Lugoj, care trebuie finalizat într-un termen maxim de 20 de luni de la semnarea contractului.
Aceste dezvoltări subliniază angajamentul continuu al României de a îmbunătăți și extinde infrastructura sa de transport, sprijinind astfel creșterea economică și integrarea eficientă în rețeaua de transport european.