Ministrul Educatiei: Legislatie Oficiala de ULTIM MOMENT cu Masuri Importante in Scolile din Toata Romania

Ministrul Educatiei a anuntat o noua legislatie oficiala de ultim moment cu masuri importante in scolile din toata Romania, iata ce decizii se iau.

Ministrul Educatiei Legislatie Oficiala ULTIM MOMENT Masuri Importante Scolile Toata Romania

Ministrul Educatiei a anutat o importanta legislatie oficiala de ultim moment, care aduce in imediata noastra atentie o serie de masuri foarte importante pentru scolile din toata Romania, fiind vorba despre finantarea si autorizarea unitatilor de invatamant preuniversitar cu statut de unitati-pilot, conform Ligiei Deca.

Ministrul Educatiei a decis sa ofere mai jos o serie de detalii importante din metodologia care urmeaza sa fie adoptata pentru punerea in aplicare a acestei noi legislatii, Ligia Deca incercand sa faca mult mai simpla finantarea unitatilor de invatamant din tara noastra, o veste excelenta pentru multi romani.

“Am lansat în consultare publică proiectul de ordin privind aprobarea Metodologiei-cadru de înființare și autorizare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot și a Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a acestora. În forma sa actuală, proiectul reglementează: criteriile aplicabile pentru selectarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot; urata pentru care unitățile de învățământ dobândesc statutul de unitate-pilot.

Mecanismul de solicitare a statutului de unitate-pilot; procedura de evaluare a proiectelor depuse în vederea obținerii statutului de unitate-pilot; cadrul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot. Unităţile de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot sunt unităţi de învăţământ din reţeaua naţională a unităţilor de învăţământ preuniversitar acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu, conform reglementărilor legale în vigoare.

Unitățile-pilot funcționează cu scopul de a implementa şi de a evalua intervenţii educaţionale, în vederea fundamentării de politici publice în domeniul educaţiei. Aceste intervenţii educaţionale pot să cuprindă: noi modele curriculare, utilizarea unor resurse educaţionale inovative, modele educaţionale bilingve şi alte forme alternative de organizare, finanţare şi management, cu respectarea prevederilor legale aplicabile.

Procesul de înființare și autorizare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot se desfășoară cu respectarea următoarelor principii: (a) transparență – principiu asigurat prin publicarea criteriilor de selecție; (b) imparțialitate – principiu asigurat de caracterul obiectiv al criteriilor de selecție și evaluare a solicitărilor; eficacitate – se urmărește autorizarea proiectelor care să garanteze utilizarea resurselor eficientă, rațională și în conformitate cu obiectivele de pilotare stabilite.

Scopul înființării unităților-pilot constă în creșterea responsabilității la nivelul școlii, funcție esențială a guvernanței descentralizate a sistemelor de educație, prin crearea unei rețele de unități-pilot pe intervenții sistemice, prin pilotarea unor intervenții educaționale inovative, a unor noi modele curriculare și de carieră didactică, a unor modele noi de management descentralizat, pentru a spori treptat, în mod sustenabil, autonomia unităților de învățământ preuniversitar și pentru a îmbunătăți reziliența sistemului de educație.”