Ministrul Educatiei aduce in imediata atentie a romanilor sunt aduse 2 anunturi oficiale de ultim moment, primul dintre cele publicate de catre Ligia Deca avand in vedere admiterea la liceu si calendarul in baza caruia urmeaza sa fie realizata aceasta procedura pentru elevi din toata Romania, in perioada urmatoar.e
Ministrul Educatiei vorbeste mai jos deasemenea inclusiv despre regulamentul cadru pentru functionarea si organizarea unitatilor de invatamant preuniversitar cu statut de unitati-pilot, Ligia Deca pregatind aceasta legislatie pentru a se putea infiinta aceste tipuri de unitati de invatamant in Romania.
“Începe weekendul, însă informațiile importante sunt binevenite oricând. Astăzi, despre admiterea la liceu. În luna mai se vor susține probele de aptitudini și cele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă pentru elevii de clasa a VIII-a care vor să meargă la licee vocaționale, la clase cu predare în regim bilingv a unei limbi moderne sau la clase cu predare în limbile minorităților naționale. Regăsiți, în imaginea de mai jos, informațiile esențiale!
Important: În cazul în care doriți recunoașterea și echivalarea probei de limbă străină cu rezultate obținute la examene cu recunoaștere internațională, documentele pot fi depuse la școala de proveniență până la data de 27 mai 2024. Vă rog să solicitați școlilor în care învață copiii informații privind examenele cu recunoaștere internațională cu care pot fi echivalate probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă!
În funcţie de obiectivele şi de complexitatea intervenţiilor, Ministerul Educaţiei
poate solicita evaluarea externă a unităților-pilot, în funcţie de rezultatele intermediare sau de rezultatele finale ale intervenţiei pilotate, în vederea identificării potenţialului și posibilității de multiplicare sau de extindere a pilotării. Ministerul Educaţiei, inclusiv prin entităţile subordonate sau coordonate, cu respectarea atribuțiilor acestora.
Sau în cadrul unor parteneriate încheiate cu universităţi, organizaţii internaţionale sau organizaţii neguvernamentale, parteneri sociali sau alte instituţii de referinţă, poate realiza activităţi de monitorizare şi de evaluare de etapă/finală. Rezultatele monitorizării şi evaluării de parcurs constituie baza pentru aprobarea continuării unei intervenţii educaţionale pilotate de la un semestru la altul/de la un an școlar la altul.
Precum și pentru formularea de recomandări privind îmbunătățirea intervențiilor educaționale pilotate, astfel după cum și dacă este cazul. Rezultatele monitorizării şi evaluării finale constituie baza pentru transferul rezultatelor/unor rezultate ale intervenţiei educaţionale pilotate la nivelul altor unităţi de învăţământ sau pentru fundamentarea unor propuneri de politici educaţionale la nivel naţional. Rezultatele monitorizării/evaluării vor fi făcute publice către părţile direct interesate.”