X

Ministrul Educatiei: Masuri Oficiale de ULTIM MOMENT in Toata Tara pentru Invatamant

Ministrul Educatiei anunta o serie de foarte importante schimbari pentru sistemul de invatamant din Romania, iar asta pentru ca Ligia Deca vrea sa stabileasca noi Repere fundamentale in invatarea si dezvoltarea timpurie a copilului de la nastere la 7 ani, iar dupa ele urmeaza sa se ghideze inclusiv unitatile de invatamant din tara noastra in urmatoarele luni.

Ministrul Educatiei face aceste schimbari importante pentru a le asigura tinerilor din Romania un mediu educational de cea mai inalta calitate, in care sa poata invata la standarde ridicate, Ligia Deca dorind ca tinerii sa fie pregatiti pentru a ajunge pe bancile scolii capabili sa faca fata noii vieti pe care o incep din acel moment.

“RFIDT reprezintă un set de enunțuri care reflectă așteptările privind ceea ce ar trebui copiii să știe și să fie capabili să facă. Acestea sunt definite pentru a sprijini creșterea și dezvoltarea copiilor de la naștere până la 7 ani, atât în mediul familial, cât și în cadrul altor servicii de îngrijire și educație timpurie. Aceste așteptări au ca repere atât cercetările și noile teorii privind dezvoltarea copilului generate de psihologie.

Neuropsihologie, științele educației (în ansamblu), cât și valorile naționale pe care dorim să le transmitem și să le promovăm începând cu educația timpurie. RFIDT reprezintă o resursă, un document care informează educatorii, părinții și, în general, toți adulții care participă la creșterea, îngrijirea, dezvoltarea și educația copiilor asupra așteptărilor pe care le pot avea față de aceștia în perioada copilăriei.

Ele reflectă finalitățile acțiunilor noastre, ne orientează și ne ajută să ne adaptăm practicile în acord cu specificul dezvoltării în această perioadă a vieții, abordând holistic toate domeniile dezvoltării copilului. Întrucât există diferențe individuale importante între ritmurile de dezvoltare ale copiilor, aceste RFIDT sunt flexibile, permițând mici variații de la copil la copil.

Însă, prin formularea lor, ele orientează adulții în procesul de participare și sprijinire a creșterii și dezvoltării normale și depline a copilului. Pentru cadrele didactice, formularea RFIDT reprezintă un punct de referință în organizarea și proiectarea activităților din unitățile de educație timpurie. Ele au o funcție diagnostică numai la nivel de grup de copii, și nu la nivel individual.

Si au ca scop evaluarea nivelului la care se situează toți copiii dintr-o grupă de creșă, grădiniță sau clasă pregătitoare, din întregul sistem pe fiecare din domeniile precizate în document. Pentru cadrul didactic, observarea copiilor în baza RFIDT are ca scop conturarea unui profil al grupei de copii pentru a vedea care sunt domeniile de dezvoltare mai puțin solicitate prin activitățile desfășurate în grădiniță și, în acest mod, a interveni în proiectarea viitoarelor activități.”

This post was last modified on mai 19, 2024, 10:03 AM 10:03

Disqus Comments Loading...