Nicusor Dan, prin intermediul unor mesaje publicate pe retelele sociale, a anunțat o serie de măsuri și proiecte destinate îmbunătățirii transportului public și infrastructurii din București. Printre acestea se numără înlocuirea autobuzelor poluante, extinderea rețelei de transport și modernizarea iluminatului public.
Începând de astăzi, linia de troleibuz 93 va circula pe un traseu extins, conectând terminalele „Cartier Constantin Brâncuși” și „Piața Presei”. Această extindere asigură legătura între Vestul și Nordul Capitalei, reprezentând o “linie verde” de transport public. Totodată, traseul liniei 105 va fi scurtat, iar autobuzele vor circula între terminalul „Valea Oltului” și stația „Gara de Nord”. Aceste schimbări fac parte din procesul de optimizare a transportului public din București.
Nicusor Dan confirma si ca a avut loc a doua consultare publică privind elaborarea Masterplanului Velo pentru București, document ce va fi finalizat în această vară. Proiectul vizează identificarea traseelor optime pentru realizarea unei rețele magistrale pentru transportul cu bicicleta, conectând principalele puncte de interes și noduri de transport în comun.
Masterplanul urmărește dezvoltarea unei rețele secundare la nivelul fiecărui sector, având ca scop o infrastructură coerentă pentru biciclete, care să devină o alternativă viabilă de transport în următorii 10 ani. Se preconizează realizarea a peste 150 km de piste ciclabile, respectând normele de siguranță.
Sistemul de iluminat public din curtea Ateneului Român a fost modernizat săptămâna trecută. Compania Municipală Iluminat Public a instalat stâlpi de iluminat noi, din oțel, cu o înălțime de 4 metri, înlocuind vechii stâlpi depășiți. Rețeaua electrică aferentă stâlpilor a fost reabilitată, iar corpurile de iluminat vechi au fost înlocuite cu lămpi LED de ultimă generație. De asemenea, au fost efectuate lucrări de reparații la proiectoarele din curtea Ateneului, care iluminau fațada clădirii.
Aceste măsuri fac parte dintr-un efort amplu de modernizare și dezvoltare a infrastructurii urbane, menite să îmbunătățească calitatea vieții în București și să încurajeze mobilitatea sustenabilă.