Ministrul Educatiei ne atentia imediata o serie de actiuni pe care scolile din Romania le deruleaza in momentul de fata pentru a reduce violenta in randul elevilor din scoli, Ligia Deca creand o metodologie speciala in acest sens, iar scolile din Romania incep sa o aplice pentru a-i ajuta pe elevi sa inteleaga de ce exista zero toleranta fata de bullyinh in mediul scolar.
Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre masurile care sunt puse in aplicare de catre scoli, dar readuce in atentie deasemenea si ceea ce a fost realizat in Albania saptamana trecuta, acolo unde a avut loc o conferinta ministeriala pentru a se discuta modalitati de imbunatatiri a sistemelor de invatamant din Europa, cu aplicare in tarile participante.
“Școala Gimnazială Nr. 7 din Buzău a organizat o serie de activități după deviza: „Zero toleranță față de bullying și violență în mediul școlar”. Prin implicarea elevilor în activități creative și educative, cum ar fi crearea de brățări cu mesaje antiviolență, unite într-un lanț simbolic al prieteniei, flashmob și teatru forum, s-a promovat soluționarea pașnică a conflictelor.
Totodată, aceste activități i-au ajutat pe copii să își recunoască și să își exprime emoțiile adecvat. În plus, atelierele dedicate părinților au subliniat importanța unei comunicări nonviolente și a intervenției în cazurile de abuz, evidențiind rolul crucial al familiei și al comunității în susținerea unui mediu sigur și armonios pentru copii.
Activitățile fac parte din Programul de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar pentru care Ministerul Educației a alocat în anul școlar 2023-2024 peste 1.400.000 de lei, prin Mecanismul Național de Susținere a Prevenirii Criminalității gestionat de Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate. In cadrul Conferinței ministeriale, au fost adoptate Comunicatul de la Tirana.
Acesta conține principalele obiective și direcții de dezvoltare pentru SEÎS pentru perioada 2024-2027, precum și Declarația Forumului Global, ce cuprinde aspecte privind cooperarea SEÎS cu regiuni, organizații și state. Membrii EHEA și-au luat angajamentul de a proteja și de a promova valori fundamentale: integritate academică, autonomie instituțională, participarea studenților la guvernanță, responsabilitate publică pentru învățământul superior și responsabilitate publică a învățământului superior.
În același context, a fost reconfirmată importanța dimensiunii sociale a educației – toți tinerii trebuie să aibă șansa la un învățământ superior incluziv și de calitate, indiferent de mediul din care provin. Deplasarea ministrului român al Educației a inclus și două întâlniri bilaterale cu omologii din Republica Moldova, respectiv Albania. În cadrul întâlnirii cu ministrul Educației și Cercetării din Republica Moldova, Dan Perciun, discuția s-a concentrat pe sprijinul pe care Ministerul Educației din România îl acordă autorităților din Republica Moldova.”