Ministrul Educatiei vrea sa faca o reforma profunda pentru sistemul de invatamant preuniversitar din Romania, Ligia Deca anuntandu-si planurile oficiale pentru toti romanii, iar asta deoarece in ceea ce priveste managementul scolilor, la Bucuresti au fost puse pe hartie o serie de masuri care ar urma sa faca managementul mult mai eficient si mai centrat pe binele elevilor.
Ministrul Educatiei a precatit un nou program pilot cu granturi pentru scolile din Romania care vor sa-si imbunatateasca managementul, Ligia Deca spunandu-le acestora ca exista bani din PNRR pentru ca elevii sa poata beneficia de un sistem de invatamant mai avansat si mai centrat pe pregatirea lor pentru urmatorul pas in drumul lor educational.
“Reformarea guvernanței sistemului de învățământ preuniversitar prin descentralizarea funcțiilor și creșterea autonomiei școlilor este esențială pentru a asigura că viziunea generală a strategiei „România Educată”, preluată în noile legi ale educației intrate în vigoare în 2023, și măsurile aferente pot fi implementate în mod eficient. O reformă a guvernanței creează medii de învățare mai atractive, care conduc la rezultate educaționale mai bune.
Autonomia școlilor este asociată cu performanțe mai bune ale elevilor, dar, în același timp, persoanele din conducerea școlii trebuie formate ca lideri profesioniști, pentru a asigura că rezultatul în materie de performanță este atins. Delegarea funcțiilor de bază ale guvernanței necesare pentru sistemele de management ale educației de la nivel central către nivelul local îmbunătățește calitatea furnizării serviciilor educaționale.
Dacă funcțiile de bază necesare funcționării și guvernanței sistemului educațional sunt gestionate cu implicarea și participarea diverșilor actori de la nivel local care fac parte din sistemul educațional, atunci calitatea, echitatea și relevanța educației pot fi semnificativ îmbunătățite. Prin urmare, intervențiile finanțate în cadrul prezentului apel3 vor fi focalizate pe: inovarea curriculumului la nivelul școlii, actualizarea conținutului și a modalităților de predare, astfel încât să implice elevi cu profiluri și nevoi diferite.
Formarea cadrelor didactice și asigurarea de oportunități legate de specializări în noi discipline și abordări ale învățării, care să permită o personalizare a acestor reproiectări; Încurajarea și sprijinirea inițiativelor școlilor de a oferi servicii de consiliere, programe de orientare și de mentorat, precum și cursuri remediale și activități de implicare a părinților și a comunităților în sprijinirea elevilor. Flexibilizarea mediilor de clasă și investiții în modernizarea spațiilor.
Măsuri pentru creșterea capacității manageriale a școlilor; Pilotarea intervențiilor axate pe domeniul procesului decizional, al guvernanței și al managementului. Analiza potențialului de reconversie a școlilor din zone rurale și izolate în centre comunitare multifuncționale care dezvoltă cooperarea, prin implicarea unor actori interesați din comunitate – case de cultură, centre comunitare, biblioteci, ONG-uri locale, administrația parohială, antreprenori, fermieri locali etc.”
This post was last modified on iun. 4, 2024, 12:31 AM 00:31