Ministrul Educatiei aduce in imediata noastra atentie doua actiuni oficiale de ultim moment, prin care Ligia Deca ne vorbeste intr-o prima faza despre proiectele pentru formarea profesionistilor din educatia timpurie, cu bani din PNRR, peste 14 milioane de euro fiind oferiti pentru pregatirea celor care au grija de copiii din crese si gradinite in urmatorii ani.
Ministrul Educatiei vorbeste deasemenea mai jos si despre Forumul bienal al Retelei Internationale a Agentiilor de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior, care a avut loc la Bucuresti, discutand despre cat de importanta este cresterea calitatii actului educational, in special in invatamantul superior din Romania, pentru a creste si prestigiul universitatilor.
“Am publicat lista proiectelor admise în urma etapei de evaluare calitativă, înainte de contestații, din cadrul apelului de proiecte „Formarea profesioniștilor din educația timpurie”, finanțat prin #PNRR! Alocăm peste 14 milioane de euro pentru formarea personalului din creșe și grădinițe, astfel încât să asigurăm servicii de educație timpurie de calitate copiilor de până la 6 ani!
Astăzi, am participat la ceremonia de deschidere a celui de-al 14-lea Forum bienal al Rețelei Internaționale a Agențiilor de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (INQAAHE), găzduit de ARACIS la Universitatea POLITEHNICA din București. Am subliniat importanța parteneriatului dintre Ministerul Educației și ARACIS în domeniul asigurării calității și am discutat despre noua Lege a învățământului superior.
Si impactul acesteia asupra misiunii educaționale de a genera, certifica și transfera cunoștințe. Am amintit, de asemenea, importanța implicării în comunitate, prin desfășurarea unor activități comune în beneficiul instituției de învățământ superior și al mediului social, economic și cultural. Unul dintre principiile fundamentale ale asigurării calității este capacitatea de a se adapta la gama diversă de instituții, programe și studenți.
De aceea, implementarea unui nou tip de evaluare externă în România, care permite instituțiilor de învățământ superior să își dezvolte propriile standarde și indicatori de performanță, reprezintă un pas important în asigurarea calității educației. Cadrul metodologic general pe care ne pregătim să îl adoptăm, la propunerea ARACIS, va facilita implementarea politicilor privind dimensiunea socială a învățământului superior în cadrul universităților.
Educația de calitate și oportunitățile de învățare pe tot parcursul vieții sunt fundamentale pentru a educa studenți responsabili care pot contribui la o lume mai pașnică, inclusivă și sustenabilă. Mulțumesc tuturor participanților pentru contribuțiile valoroase și vă doresc dezbateri cât mai productive în zilele următoare!”
This post was last modified on iun. 13, 2024, 9:26 AM 09:26