Proiectul Oficial de ULTIM MOMENT al Ministrului Educatiei si Anunturile pentru Elevii din Toata Romania

Ministrul Educatiei aduce in atentia a milioane de romani un proiect oficial de ultim moment si un apel foarte important despre care trebuie sa stie romanii.

Proiectul Oficial ULTIM MOMENT Ministrului Educatiei Anunturile Elevii Toata Romania

Ministrul Educatiei anunta in mod oficial un proiect extrem de important, care trebuie sa fie in atentia romanilor, iar asta pentru ca Ligia Deca vorbeste despre un apel pentru constructia si modernizarea infrastructurii universitare, cu fonduri de 43 de milioane de euro alocate in acest sens de catre autoritati.

Ministrul Educatiei vorbste deasemenea inclusiv despre o noua informare importanta pe care OCDE a publicat-o cu privire la evaluarea abilitatilor de gandire creativa ale elevilor de 15 ani, mai multe informatii fiind oferite de catre Ligia Deca mai jos pentru toti cei interesati sa afle detaliile despre ele.

“Am deschis două apeluri de proiecte ce vizează construcția și modernizarea infrastructurii universitare! Alocarea financiară a apelului de proiecte pentru construcția de cămine universitare este de 43.028.568 de euro, iar pentru modernizarea infrastructurii universitare (spații de recreere și cazare) este de 27.275.000 de euro. Aceste apeluri de proiecte au scopul de a îmbunătăți calitatea vieții studenților și de a crea un mediu academic modern și incluziv în învățământul superior din România.

Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) a lansat Volumul III pentru prezentarea rezultatelor PISA 2022 în ceea ce privește evaluarea abilităților de gândire creativă ale elevilor de 15 ani. Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor (Programme for International Student Assessment – PISA), coordonat de OCDE, este o cercetare internațională.

Ce are loc la intervale regulate de timp și urmărește să evalueze sistemele de educație din întreaga lume prin testarea competențelor elevilor de 15 ani la lectură, matematică și științe. PISA 2022 a inclus și evaluarea abilităților de gândire creativă (exprimarea în scris, exprimarea vizuală, rezolvarea de probleme sociale și rezolvarea de probleme științifice) ale elevilor de 15 ani.

Mai concret, a fost evaluată capacitatea elevilor de a genera idei diverse și creative, de a evalua și de a îmbunățăți ideile altora pentru a ajunge la rezultate creative. În România, 58% dintre elevi ating cel puțin nivelul 3 de competență, considerat de bază pentru gândirea creativă, adică pot cel puțin să genereze idei adecvate în contextul unor sarcini expresive sau de rezolvare de probleme simple sau moderate din punctul de vedere al complexității, și încep să demonstreze abilitatea de a genera idei sau soluții originale în contexte familiare.

Dintre aceștia, 14% se situează la nivelurile 5 sau 6 de competență în gândirea creativă (performanță de top), adică pot genera, evalua și îmbunătăți ideile creative din cadrul unor sarcini diverse și complexe, inclusiv sarcini care presupun proiectarea unor soluții abstracte sau raportarea la scenariile unor probleme științifice și sociale nefamiliare sau caracterizate de anumite constrângeri.”