Ministrul Educatiei anunta in mod oficial o serie de clarificari de ultim moment, care vizeaza elevii din multe scoli ale Romaniei, insa nu pe cei romani, ci pe cei ucrainieni veniti dupa izbucnirea razboiului cu Rusia, Ligia Deca vorbind despre procesul de integrare al acestora, unul dificil, dar care este necesar pentru ei.
Ministrul Educatiei vorbeste deasemenea si despre necesitatea implementarii de programe care sa reduca abandonul scolar, Ligia Deca anuntand si noi fonduri pentru sustinerea scolilor care vor sa-si tina elevii in clasele de curs, deciziile acestea punand la dispozitia unitatilor de invatamant sume mari de bani.
“Ne amintim cu toții dimineața aceea din februarie 2022, când, pentru atât de mulți oameni din Ucraina viața a început să se schimbe definitiv. Fuga din calea războiului nu este niciodată o alegere, iar în această fugă din Ucraina mii de copii și-au găsit locul printre copiii români. Statisticile din luna mai ne arată că peste 43.500 de copii din Ucraina au fost repartizați în școlile din România.
Am putut să stau de vorbă cu câțiva dintre ei la Young voices of Ukraine – Children’s participation Forum, organizat de Salvați copiii. Nevoile lor sunt și ale copiilor români, însă, în cazul lor, starea de bine și integrarea depind și de cunoașterea limbii române. O să continuăm să organizăm, prin inspectoratele școlare, cursurile de limbă română. Pentru ei și pentru alti copii și tineri din alte țări, refugiați în România.
Integrarea nu este un proces ușor, nici pentru cei care au nevoie să fie integrați, nici pentru cei care au un rol în a o facilita. Și am toată recunoștința pentru cei care muncesc zi de zi să împiedice segregarea, în folosul integrării – nu doar în sprijinul copiilor din Ucraina, ci al tuturor copiilor, indiferent de context. În definitiv, cu toții avem nevoie de un împreună căruia să simțim că-i aparținem.
MECANISMUL DE AVERTIZARE TIMPURIE ÎN EDUCAȚIE (MATE) oferă un cadru coerent și unitar pentru detectarea, identificarea și înregistrarea timpurie și monitorizarea progresului elevilor cu risc de abandon și PTȘ. Acest cadru se bazează pe colectarea în timp real a datelor cu privire la semnalele timpurii – rezultate școlare scăzute, istoric de repetenție.
Absențe, comportament școlar inadecvat – care permit personalului din școli și factorilor de decizie de la nivel județean și central să coordoneze, să planifice și să implementeze măsuri adecvate și imediate de diminuare a riscurilor și problemelor identificate la nivel de elev, clasă și școală.”
This post was last modified on iun. 30, 2024, 9:18 AM 09:18