Masurile Prioritare Oficiale de ULTIM MOMENT ale Ministrului Educatiei Anuntate pentru Elevii din Romania

Ministrul Educatiei anunta prioritatile oficiale de ultim moment, cu o serie de actiuni importante pentru elevii scolilor din toata Romania acum.

ministrul educatiei prioritati proiecte parasire scoli

Ministrul Educatiei anunta in mod oficial prioritatile de ultim moment, care vizeaza sistemul educational din Romania, iar asta pentru ca Ligia Deca vorbeste mai jos despre felul in care vrea sa finanteze importante programe care au menirea de a reduce rata de parasire timpurie a scolii, in randul elevilor.

Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre felul in care fondurile PNRR pot fi utilizate de catre scolile din intreaga tara pentru a ii ajuta pe elevii romani sa ramana in cadrul unitatilor de invatamant, Ligia Deca permitandu-le scolilor sa depuna proiecte prin care sa le fie oferiti bani pe care sa-i foloseasca in acest scop.

“Reducerea ratei de părăsire timpurie a școlii (PTȘ) rămâne prioritară pe agenda Ministerului Educației (ME) pentru ca România să poată atinge obiectivul Uniunii Europene (UE) de 9% până în 2030. România a înregistrat o pondere ridicată a persoanelor care au părăsit timpuriu școala (15,6% în 2020) și a tinerilor care nu sunt încadrați profesional și nu urmează nici un program educațional sau de formare (14,8% în 2020.

Prin comparație cu țintele asumate pentru 2020 (11,6%) și media UE (10,3%). Pandemia generată de COVID-19 a determinat o agravare a riscurilor de părăsire timpurie a școlii, în special pentru elevii din grupuri vulnerabile. Prin urmare, reducerea ratei PTȘ este esențială pentru atingerea obiectivelor europene și naționale importante, dar mai ales pentru a combate
efectele pe termen lung asupra evoluției societății și creșterii economice.

Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE) reprezintă un răspuns instituțional pentru reducerea abandonului și PTȘ, adoptarea acestuia fiind asumată prin Strategia Națională de Reducere a Părăsirii Timpurii a Școlii din 2015. Astfel, MATE, instrumentele asociate și metodologia de colectare și utilizare a datelor au fost elaborate de Banca Mondială (BM) în perioada 2019-2020.

In baza Acordului de Administrare SRSS/S2018/063 între Comisia Europeană – Serviciul de Sprijin pentru Reforme Structurale – și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Pilotarea instrumentului în anul școlar 2020-2021 în zece județe conform OME nr. 5900/2020 privind aprobarea pilotării Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație (MATE) pentru prevenirea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii și dezvoltarea unui modul de date MATE în SIIIR.

S-au realizat în cadrul proiectului “Dezvoltarea unui sistem integrat de prevenire, intervenție și compensare pentru a crește participarea școlară”, finanțat prin DG-REFORM cu sprijinul tehnic al Băncii Mondiale. Rezultatele pilotării instrumentului MATE au arătat că PTȘ este un fenomen complex, declanșat de un cumul de cauze asociate unor factori de risc diferiți: personali, sociali, economici, culturali și care, din acest motiv, trebuie abordat integrat.”