Reglementarile Oficiale Create de Ministrul Educatiei cu un Proiect de ULTIM MOMENT pentru Scolile din Romania

Ministrul Educatiei anunta o serie de reglementari oficiale de ultim moment, cu un proiect foarte important pentru scolile din toata Romania acum.

Reglementarile Oficiale Create Ministrul Educatiei Proiect ULTIM MOMENT Scolile Romania

Ministrul Educatiei a anuntat o serie de noi reglementari oficiale, care au fost incluse de catre Ligia Deca in cadrul unui proiect de ultim moment, al carui scop este de a implementa o serie de schimbari foarte importante pentru scolile din toata Romania, iata ce transmite si ce se va intampla in toata tara.

Ministrul Educatiei detaliaza mai jos ceea ce ar trebui sa stie elevii din toate scolile din Romania cu privire la reglementarile acestea, cine anume urmeaza sa le puna inaplicare, Ligia Deca incercand sa imbunatateasca sistemul de invatamant pentru a le oferi mai multe oportunitati tinerilor din toata tara.

“Ministerul Educației începe implementarea, în calitate de beneficiar, a proiectului „Reglementări Noi pentru un Curriculum Relevant și Educație Deschisă” – RECRED, SMIS 321024, cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European Plus (FSE+) prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027, Prioritatea 7 „Creșterea calității ofertei de educație și formare profesională pentru asigurarea echității sistemului și o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic”, obiectivul specific ESO4.5.

Partenerii proiectului sunt Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) și Casele Corpului Didactic București, Buzău, Cluj și Olt. Obiectivul general al proiectului: Revizuirea curriculumului centrat pe competențe în învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal și eficientizarea implementării curriculum-ului național din învățământul preuniversitar prin intervenții sistemice de actualizări curriculare, abilitare curriculară a cadrelor didactice, dezvoltare de resurse educaționale și cercetare bazată pe dovezi.

Proiectul RECRED are trei direcții principale de acțiune: Sprijin pentru implementarea Curriculumului național la nivelul învățământului liceal prin dezvoltarea unor programe acreditate de abilitare curriculară care susțin învățarea centrată pe competențe-cheie, inclusiv competențele verzi și cele digitale. Elaborarea unui sistem național coerent și fiabil de standarde de evaluare pentru învățământul primar și gimnazial.

Acest sistem sprijină formarea la nivel funcțional a competențelor din profilul de formare pentru fiecare elev, asigură comparabilitatea nivelurilor de performanță ale școlilor și convergența cu standardele internaționale de evaluare (PISA, PIRLS, TIMSS). Dezvoltarea și promovarea unui pachet integrat de resurse educaționale deschise, având în vedere contextul post-pandemie în care platformele online de învățare s-au dezvoltat rapid.

Resursele vor eficientiza strategiile de adaptare curriculară și de lucru cu categoriile de elevi aflați în risc de excluziune. Grupuri-Țintă: Prin activitățile sale, proiectul vizează următoarele categorii de grup-țintă: 2.100 de elevi, dintre care 1.800 din învățământul primar și gimnazial și 300 de elevi din învățământul liceal. 15.300 de cadre didactice, incluzând personal didactic de predare și personal didactic de conducere, de îndrumare și control. 300 de formatori naționali, angajați proprii din sistemul de educație.”