DACIA vrea sa SPARGA Barierele Pietei Auto cu un Nou SUV Romanesc

DACIA vrea sa sparga barierele petei auto cu un nou model de SUV romanesc, iata cand este pregatita lansarea si cu ce noutati va veni pe piata.

DACIA SPARGA Barierele Pietei Auto Nou SUV Romanesc

Dacia se pregătește să revoluționeze segmentul B-SUV cu un nou model entry-level, succesor al popularului Sandero Stepway. Producătorul auto român își propune să îmbunătățească rețeta de succes a lui Duster și să lanseze în 2027 un SUV compact care să concureze direct cu alte modele de renume din Europa.

Deși Dacia Sandero Stepway a fost un hit de vânzări, reprezentând două treimi din totalul vânzărilor Sandero, noul model va depăși statutul de hatchback ridicat și va îmbrățișa pe deplin poziția unui SUV autentic. Acest salt va plasa noul model direct în inima segmentului B-SUV, unde Dacia intenționează să atragă cumpărătorii orientați spre aventură.

Dacia va lansa o masina cu o lungime estimată de 4.150 mm, noul SUV va fi mai compact decât Duster, care măsoară 4.343 mm. Acesta va beneficia de arhitectura CMF-B a Grupului Renault, utilizată și pentru alte modele de succes precum Sandero, Logan și Jogger. Platforma modulară va permite Daciei să ofere un model competitiv și economic în segmentul B-SUV, menținând în același timp o valoare excelentă pentru bani.

DACIA vrea sa SPARGA Barierele Pietei Auto cu un Nou SUV Romanesc

Dacia, din punct de vedere estetic, va lansa un succesor al Sandero Stepway va împrumuta elemente de design de la conceptul Manifesto și vehiculul Sandrider, concurent în Raliul Dakar 2025. Deși va păstra proporțiile convenționale ale unui B-SUV, designul său robust și caroseria înaltă vor oferi un spațiu interior generos, completat de garda la sol înaltă și placarea de protecție din plastic.

Dacia, in ceea ce privește motorizările, noul SUV va fi disponibil într-o gamă variată: motorizări ICE, GPL, mild-hybrid și full-hibrid. Există și posibilitatea unei versiuni complet electrice, în linie cu viitoarea generație Sandero supermini, care va avea o opțiune cu zero emisii în 2028. Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă Dacia va oferi o variantă cu tracțiune integrală (AWD), sau va urma tendința de tracțiune față (FWD) a concurenților săi.

Extinderea portofoliului de SUV-uri la trei modele – alături de Duster și viitorul Bigster – oferă Daciei o oportunitate de aur pentru a crește cota de piață. Modelul încă fără nume va juca un rol crucial în strategia Dacia de a atrage cumpărători cu buget limitat, dar care doresc un vehicul robust și versatil.

Cu testele de dezvoltare programate să înceapă anul viitor, rămâneți cu ochii pe drumuri pentru a surprinde primele prototipuri camuflate. Echipa noastră de fotografi spioni va fi pe fază, iar noi vom continua să actualizăm această poveste cu toate informațiile noi pe care le descoperim.