Ministrul Educatiei a facut 3 importante anunturi oficiale de ultim moment, aducand in atentie, intr-o prima faza, faptul ca au fost aprobate proiecte noi de modernizare a scolilor, Ligia Deca vorbind despre ele mai jos, dar si despre intalnirea cu un senator al SUA, care sustine imbunatatirea invatamantului.
Ministrul Educatiei explica de ce colaborarea cu SUA este foarte importanta pentru invatamantul din Romania, iar in final vorbeste inclusiv despre fleul in care scolile pot solicita sume de bani pentru efectuarea de modernizari si achizitia de dotari pentru clasele in care invata tinerii din intreaga tara.
“Am publicat lista proiectelor admise în urma etapei de evaluare calitativă, înainte de contestații, din cadrul apelului de proiecte „Schemă de granturi pentru construcția de campusuri școlare rurale”! Alocarea financiară totală a apelului de proiecte este de 29,97 de milioane de euro. Prin acest apel de proiecte vizăm construcția și dotarea unitatilor de invatamant cu: săli de curs; spații pentru activități de tip școală după școală; săli și terenuri de sport; spații pentru ateliere de practică;laboratoare.
Spații pentru desfășurarea activităților extracurriculare; spații pentru luat masa, cantine; spații de cazare pentru elevi etc. Le mulțumim tuturor celor care au depus proiecte! Săptămâna aceasta m-am întâlnit cu doamna Mihaela Pleșa, membru al Camerei Reprezentanților din Texas, Statele Unite ale Americii, și susținător activ al drepturilor educaționale ale tinerilor din statul american Texas.
Am discutat despre politicile educaționale din România și Texas și despre importanța educației ca factor-cheie al dezvoltării personalității elevilor și al spiritului civic al acestora, în beneficiul comunităților în care trăiesc. Mă bucur că am avut această întâlnire, pentru că a fost un bun prilej pentru a explora oportunități pentru dezvoltarea unor proiecte comune de sprijinire a comunității românești din Texas.
În vederea sprijinirii implementării reformei guvernanței, OCDE a realizat un raport privind Reforma învățământului preuniversitar în România: Consolidarea sistemelor de conducere, de evaluare și de sprijin, care oferă recomandări pentru implementarea, monitorizarea și evaluarea reformelor planificate în vederea atingerii obiectivelor Proiectului „România Educată” și ale noii legi a educației.
Conform raportului, „Ministerul Educației va trebui să își adapteze propriile funcții și competențe pentru a dezvolta viitoarele direcțiile județene și pentru a dezvolta echipe dedicate cu capacități și responsabilități adecvate pentru a supraveghea noile structuri județene, axate pe creșterea calității și monitorizarea școlilor” (OCDE). Astfel, în urma reorganizării, direcțiile județene vor deveni centre de sprijin și resurse pentru unitățile de învățământ.”