Ligia Deca a anuntat un program oficial cu masuri de ultim moment, pe care ministrul Educatiei vrea sa le implementeze in scolile din toata Romania, iar asta aduce in centrul atentiei preveniea violentei in scolile din toata tara, o problema tot mai serioasa, din cauza careia sunt afectati foarte multi elevi.
Ligia Deca explica mai jos cum anume ar urma sa fie pus in aplicare acest program in Romania, ministrul Educatiei legand activitatile de acest gen de finantarile care sunt oferite pentru unitatile de invatamant, astfel incat acestea sa creeze un mediu scolar mai sigur pentru copiii din toata tara.
“Înțelegerea emoțiilor și dezvoltarea empatiei încă din copilărie ajută la formarea unor valori esențiale, cum ar fi respectul reciproc. La Școala Gimnazială „Avram Iancu” Unirea, din județul Alba, elevii au participat la activități care i-au ajutat să-și dezvolte abilitățile socio-emoționale. Ei au discutat cu diriginții despre importanța nediscriminării și au luat parte la sesiuni de consiliere în grup pentru a crea un climat educațional mai prietenos.
De asemenea, munca în echipă a fost valorificată prin desfășurarea unor activități creative în care copiii au fost invitați să contribuie cu idei pentru promovarea non-violenței în școli. Rezultatele nu au ezitat să apară. De la începutul activităților și până la final, elevii au devenit din ce în ce mai preocupați și mai implicați în activități, experiență ce-i va ajuta să dezvolte comportamente cât mai sănătoase și mai orientate către relații armonioase cu ceilalți colegi.
Activitățile fac parte din Programul de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar pentru care Ministerul Educației a alocat în anul școlar 2023-2024 peste 1.400.000 de lei, prin Mecanismul Național de Susținere a Prevenirii Criminalității gestionat de Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate. Școala din comuna Cârcea, județul Dolj, a fost dotată cu mobilier nou pentru sălile de clasă și laboratoare, table interactive și alte echipamente digitale. Dotarea școlilor prin #PNRR continuă!
Întrucât managementul administrativ și strategic al sistemului de învățământ constituie un pilon pentru o bună funcționare a sistemului, toate structurile care vor fi implicate în administrarea sistemului de educație preuniversitar, Ministerul Educației, direcțiile județene pentru învățământ preuniversitar, birourile județene ARACIIP.
Si, cu precădere, directorii unităților de învățământ trebuie să beneficieze de programe de formare consistente și de calitate, „alături de instrumente practice de evaluare a calității și de date ușor de utilizat privind indicatorii-cheie ai învățământului preuniversitar în România, adaptate responsabilităților lor viitoare” (OCDE), pentru creșterea capacității sistemului de management și pentru implementarea reformei asumate.”