DACIA Bigster forteaza o schimbare majora la DACIA, pentru ca Rabat, uzina grupului Renault din Tanger a dat startul producției modelului Dacia Jogger, marcând debutul primului vehicul hibrid fabricat în Maroc. Acest eveniment subliniază parteneriatul fructuos dintre Renault și Maroc, evidențiind colaborarea lor strânsă.
Începând de astăzi, clienții pot plasa precomenzi pentru Dacia Jogger pe site-ul oficial al mărcii, urmând ca livrările să înceapă din 20 septembrie. Noul model hibrid va avea un preț de pornire de 190.900 MAD (19.470 USD), fiind atractiv pentru piața locală și internațională.
Denis Le Vot, CEO al Dacia, a celebrat începutul producției Dacia Jogger, subliniind că uzina din Tanger adaugă un nou membru important în familia Dacia. „Acest vehicul de familie, versatil și accesibil, reprezintă o nouă etapă în povestea de succes a Daciei în Europa”, a afirmat Le Vot.
Thierry Charvet, Director pentru Industrie și Calitate la Grupul Renault, a evidențiat și el rolul esențial al Marocului în planurile industriale ale companiei. „Marocul este o componentă esențială a strategiei noastre industriale”, a spus Charvet, subliniind angajamentul uzinei din Tanger în modernizarea proceselor industriale ale grupului.
Pentru anul 2023, Grupul Renault a raportat rezultate financiare remarcabile. Cifra de afaceri a grupului a crescut cu 13,1%, ajungând la 52,4 miliarde de euro, susținută de o creștere de 17,9% la cursuri de schimb constante comparativ cu anul precedent.
Această creștere a fost acompaniată de o îmbunătățire semnificativă a marjei de exploatare, care a atins un nivel record de 4,1 miliarde de euro. De asemenea, marja de exploatare Automotive a fost estimată la 3,1 miliarde de euro, indicând o performanță solidă.
Profitul net al grupului a crescut la 2,3 miliarde de euro, marcând o creștere de 3 miliarde de euro față de anul anterior. Poziția financiară netă a diviziei auto a atins niveluri istorice de 3,7 miliarde de euro, demonstrând forța financiară a grupului.
Dacia și-a întărit poziția de lider pe piața auto din Maroc, obținând o cotă de piață impresionantă de 25%. Acest succes continuu subliniază importanța mărcii pe piața marocană și contribuția sa la economia locală.
Ministerul Investițiilor a subliniat că industria auto joacă acum un rol crucial în economia Marocului. Investițiile semnificative în acest sector au atras mari jucători din industrie și au consolidat statutul Marocului ca lider regional în industria auto.
În luna mai, Financial Afrik, un site de afaceri axat pe Africa, a desemnat Marocul drept principalul exportator de mașini către Uniunea Europeană, depășind țări cu tradiție precum China și Japonia. Aceasta confirmă succesul strategiei industriale a Marocului și parteneriatul său solid cu companii auto de renume precum Dacia și Grupul Renault.