Ministrul Educatiei a publicat 2 notificari de ultim moment cu privire la actiunile oficiale care sunt derulate pentru sistemul de invatamant din Romania in momentul de fata, Ligia Deca explicand mai jos felul in care sunt implementate masurile pentru reducerea abandonului scolar in anumite unitati de invatamant.
Ministrul Educatiei explica mai jos si cea ce s-a intamplat in cadrul examenului pentru ocuparea posturilor de profesori in invatamantul din Romania, Ligia Deca detaliind cum s-a desfasurat examenul, la ce materii s-au inscris cei mai multi dintre profesori, dar mai mult decat atat, dupa cum puteti vedea mai jos.
“Cele mai multe școli cărora le-am trecut pragul în contextul vizitelor mele în țară sunt școli din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS). Nu doar pentru că reducerea acestui fenomen este una dintre prioritățile mele, ci și pentru că oamenii din școlile acestea trebuie să știe că au toată aprecierea mea pentru eforturile pe care le fac pentru ca niciun copil să nu se piardă.
Astăzi, la Vâlcea, am vizitat o altă școală PNRAS – Școala Gimnazială din Ionești, o comunitate frumoasă care, prin fondurile din program, a reușit să doteze sălile de clasă cu echipamente IT moderne, să facă lecții remediale, să dezvolte un obicei din a încuraja copiii să participe la „Insula de lectură”, să facă mai multe excursii cu elevii în țară și să desfășoare workshopuri cu părinții! M-am bucurat mult să fiu în mijlocul acestor oameni și să le mulțumesc. Căci este o onoare să le fiu alături.
Cei mai mulți candidați s-au înscris la disciplinele corespunzătoare ocupării posturilor din învățământul preșcolar cu predare în limba română (peste 8.000 de candidați), respectiv posturilor din învățământul primar cu predare în limba română (peste 5.300 de candidați). De asemenea, un număr substanțial de candidați se înregistrează la disciplinele educație fizică și sport.
Profesori (peste 3.100 de candidați), limba și literatura română (peste 2.200 de candidați) și limba engleză (peste 1.800 de candidați). Lucrările scrise vor fi evaluate digitalizat în centre constituite la nivel național pe discipline. Primele rezultate la proba scrisă vor fi afișate în data de 23 iulie, la sediile inspectoratelor şcolare şi pe site-ul dedicat.
Contestaţiile se depun la sediile inspectoratelor şcolare judeţene sau prin mijloace electronice (la adresele comunicate public de fiecare inspectorat școlar) în data de 23 iulie, după afişarea rezultatelor, respectiv în data de 24 iulie. Rezultatele finale se afişează la sediile inspectoratelor şcolare judeţene şi pe site-ul anterior menționat în data de 31 iulie.”