Ministrul Educatiei vorbeste despre un foarte important regulament de ultima ora al ministrului educatiei, cu o serie de masuri oficiale pentru scolile romanesti, Ligia Deca semnand actul in baza caruia urmeaza sa fie organizata si functionata CNATDCU, dupa cum puteti vedea chiar cum mai jos.
Ministrul Educatiei a publicat ordinul cu regulamentul pentru a fi supus dezbaterii publice, deci el va intra in vigoare numai daca va fi semnat in mod oficial, dar ramane de vazut cand s-ar putea intampla acest lucru, Ligia Deca dorind de ceva vreme sa faca aceste schimbari pentru sistemul de invatamant.
“Am lansat în consultare publică proiectul de Ordin pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei Naționale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU). Actul normativ reglementează funcționarea și organizarea: Consiliului general; Comisiilor de specialitate; Comisiilor de lucru, numite pe durată determinată, pentru sarcini specifice, inclusiv pentru soluționarea contestațiilor.
Comisia Naţională de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, denumită în continuare CNATDCU, este un organism consultativ, fără personalitate juridică, al Ministerului Educaţiei, denumit în continuare ME. CNATDCU se constituie şi îşi desfăşoară activitatea potrivit prevederilor prezentului regulament, aprobat în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
Membrii CNATDCU sunt personalități de prestigiu academic și științific, cultural și moral, recunoscute pe plan național/internațional, numite prin ordin al ministrului educației pentru un mandat de 4 ani. Pot fi membri ai CNATDCU cadre didactice, având cel puţin funcţia didactică de conferențiar ori echivalentă obţinută în străinătate, membri ai Academiei Române şi ai unor instituţii de cultură, care dețin atestatul de abilitare și/sau calitatea de conducător de doctorat.
Misiunea membrilor CNATDCU este aceea de a sprijini ME în exercitarea atribuţiilor în interesul întregului sistem de învăţământ superior. În cadrul activității desfășurate, membrii CNATDCU respectă reglementările legale în vigoare privind incompatibilitățile și conflictele de interese. Membrii CNATDCU care se află în situaţie de conflict de interese notifică acest fapt preşedintelui CNATDCU sau preşedintelui comisiei de specialitate, după caz, şi nu iau parte la evaluare sau la adoptarea deciziei prin vot.
Persoana care formează obiectul evaluării în ceea ce priveşte presupusa situaţie de conflict de interese are dreptul de a-şi formula punctul de vedere cu privire la această situaţie în termen de 3 zile de la data comunicării de către CNATDCU. Nu se includ în aceste situaţii colaborările ocazionale cu instituţiile organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD) în cauză, cum ar fi participarea la comisii de doctorat sau abilitare, altele decât cele aflate în analiza directă a CNATDCU.”