Ștefan-Radu Oprea, ministrul Economiei, a subliniat recent importanța Organizațiilor de Management al Destinației (#OMD) în dezvoltarea turismului românesc, comparându-le cu “brokeri de turism”. Acesta a accentuat faptul că succesul OMD-urilor depinde în mare măsură de colaborarea strânsă între sectorul public și cel privat.
Ștefan-Radu Oprea spune că românia numără în prezent 21 de OMD-uri avizate, dintre care 18 sunt locale, 2 județene și unul regional. Aceste structuri organizatorice, constituite ca asociații, au scopul de a coordona și gestiona destinațiile turistice, funcționând ca un catalizator pentru cooperarea între sectorul public și cel privat.
„Îi încurajăm pe reprezentanții unităților administrativ-teritoriale, precum și pe toți factorii interesați, să-și strângă mâna și să contribuie la dezvoltarea și promovarea destinației din care fac parte”, a declarat ministrul Oprea, subliniind importanța implicării comunităților locale în promovarea turistică.
Ștefan-Radu Oprea transmite că OMD-urile locale sunt înființate prin asocierea unităților administrativ-teritoriale din componența destinației cu plătitori de taxe speciale pentru promovare turistică și/sau alte entități care plătesc cotizație de membru. Printre criteriile minime pentru înființarea unui OMD local se numără atestarea destinației ca stațiune turistică de interes local sau național, existența a minimum 100 de locuri de cazare în structuri de primire turistice clasificate și un buget minim de 30.000 euro echivalentul în lei.
OMD-urile județene se formează prin asocierea unității administrativ-teritoriale județene din componența destinației cu plătitori ai cotizației de membru conform statutului, inclusiv OMD-urile locale de pe raza județului. Criteriile minime includ existența a minimum 1.000 de locuri de cazare în structuri de primire turistice clasificate și un buget minim de 100.000 euro echivalentul în lei.
Ștefan-Radu Oprea aduce deasemenea în atenție că OMD-urile regionale sunt înființate prin asocierea formată din unul sau mai multe OMD-uri județene cu unități administrativ-teritoriale județene care nu fac parte dintr-un OMD județean și/sau alte entități care nu fac parte dintr-un alt OMD local sau județean din regiune și care plătesc cotizație conform statutului. Printre criteriile minime impuse se numără existența a minimum 10.000 de locuri de cazare în structuri de primire turistice clasificate și un buget minim de 250.000 euro echivalentul în lei.
Ștefan-Radu Oprea a reiterat importanța acestor organizații în consolidarea și promovarea ofertelor turistice locale, județene și regionale, punând accent pe beneficiile economice și sociale pe care le aduc comunităților implicate. Parteneriatul public-privat este văzut ca fundamentul succesului acestor inițiative, iar implicarea activă a tuturor părților interesate este esențială pentru creșterea și diversificarea turismului în România.
This post was last modified on iul. 31, 2024, 6:23 PM 18:23