Ministrul Educatiei vrea sa adopte un nou ordin foarte important pentru invatamantul din Romania, iar asta pentru ca Ligia Deca incearca sa stabileasca o metodologie noua, in baza careia sa elaboreaza si se actualizeaza calificarile profesionale, situatie care ar trebui sa fie in atentia unui numar foarte mare de oameni in momentul de fata.
Ministrul Educatiei a publicat deja ordinul pentru analiza prin procesul de transparenta decizionala, astfel ca oricine este interesat de el, poate sa il verifice in totalitate direct pe website-ul ministerului condus de catre Ligia Deca, iar daca doriti asta, ar fi bine sa o faceti, pentru ca merita sa vedeti ceea ce a gandit ministrul si cum se schimba invatamantul din Romania.
“Rezultatele învățării sunt enunțuri care se referă la ceea ce cunoaște, înțelege și este capabil să facă un cursant la terminarea unui proces de învățare și care sunt definite sub formă de cunoștințe, abilități/aptitudini, responsabilitate și autonomie.Metodologia pentru identificarea, descrierea, evaluarea, validarea și certificarea rezultatelor învățării obținute în contexte nonformale și informale se aprobă prin ordin al ministrului educației.
Prin aplicarea rezultatelor învățării validate în condiții de muncă, studii, dezvoltare profesională, dezvoltare personală se obțin competențele absolventului aferente unei calificări, calificări profesionale. Deținerea de competențe presupune capacitatea de rezolvare a unor probleme profesionale, personale sau sociale, în mod eficient, datorită cunoștințelor, responsabilității, autonomiei, aptitudinilor și abilităților deținute de o persoană calificată.
Rezultatele învățării și competențele aferente se pot dobândi în mod formal, informal și nonformal. Recunoașterea formală a rezultatelor învățării reprezintă procesul în baza căruia o autoritate competentă acordă un statut oficial rezultatelor învățării dobândite, în vederea unor studii suplimentare sau a încadrării în muncă, prin: a) acordarea de calificări (certificate, diplome sau titluri); b) validarea învățării nonformale și informale; c) acordarea de echivalențe, de credite sau de derogări.
Recunoașterea europeană a unei calificări se realizează când în definirea ei sunt utilizate standarde, precum: a) Clasificarea Internațională Standard a Educației, denumită în continuare ISCED ; b) Clasificarea Internațională Standard a Ocupațiilor, denumită în continuare ISCO-08; c) Clasificarea Aptitudinilor, Competențelor Calificărilor și Ocupațiilor Europene, denumită în continuare ESCO, dacă instituția este acreditată/autorizată în conformitate cu cadrul legal în vigoare.
Standardele prestabilite și metodologiile fiecăruia se aprobă prin ordin al ministrului educației. Calificarea profesională reprezintă un set de rezultate ale învățării aferente competențelor cheie, transversale și profesionale, care sunt un ansamblu unitar și dinamic de cunoștințe, aptitudini/ abilități, responsabilitate și autonomie. Un standard ocupațional va cuprinde standardul de calificare corespunzător grupei de bază căreia îi aparține ocupația pentru care se elaborează SO.”
This post was last modified on iul. 31, 2024, 6:18 PM 18:18