BRD Romania a raportat o evoluție impresionantă a principalilor indicatori comerciali și financiari la 30 iunie 2024, la nivel consolidat, conform Standardelor Internaționale de Raportare Financiară (IFRS). BRD România continuă să demonstreze o creștere solidă și performanțe financiare de excepție, fiind un lider incontestabil pe piața bancară românească.
Volume în Creștere pe Toate Liniile de Business la BRD Romania
BRD Romania a înregistrat o creștere semnificativă pe toate liniile de business. Activitatea de finanțare a companiilor a crescut cu 22,3% față de anul anterior, cu o performanță robustă atât pe segmentul IMM-urilor (+14,3%), cât și al companiilor mari (+26,9%). Creditele acordate persoanelor fizice au atins un nivel record de 5,2 miliarde lei în primul semestru al anului 2024, marcând o creștere de 51% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Creștere Substanțială a Bazei de Depozite
BRD Romania a raportat o creștere impresionantă a bazei de depozite, cu 12,0% an/an, la sfârșitul lunii iunie 2024. De asemenea, BRD Asset Management (BRD AM) a urcat pe primul loc în topul OPCVM-urilor, cu active administrate în valoare de 5,1 miliarde RON, în creștere cu 46% față de anul precedent, deținând o cotă de piață de 21%.
Adopție Crescută a Aplicației de E-Banking YouBRD
YouBRD, aplicația de e-banking a BRD România, a atins un număr de 1,6 milioane de utilizatori la sfârșitul lunii iunie 2024, marcând o creștere de 20% față de anul anterior. Acest lucru subliniază angajamentul BRD România de a îmbunătăți experiența digitală a clienților săi.
Finanțări Sustenabile cu Impact Pozitiv
În ultimii trei ani, BRD România a depășit obiectivul ambițios de 1 miliard EUR în finanțări sustenabile, cu 18 luni înainte de termenul stabilit inițial. Aceste rezultate reflectă angajamentul băncii față de tranziția către sustenabilitate și sprijinul acordat proiectelor ecologice.
Performanță Operațională și Risc Controlat
BRD Romania a menținut o performanță operațională puternică, datorită creșterii volumelor și supravegherii riguroase a costurilor. Rata creditelor neperformante s-a menținut la un nivel minim record de 2,2%, cu o rată confortabilă de acoperire a acestora de 77%.
Rezultate Financiare Solide
Profitul net al BRD Romania pentru primul semestru al anului 2024 a fost de 694 milioane lei, comparativ cu 768 milioane lei în S1 2023, cu o rentabilitate a capitalurilor proprii (ROE) de 16%. Acest rezultat include impactul noii taxe pe cifra de afaceri, în valoare de 62 milioane RON, pentru prima jumătate a anului.
Declarația CEO-ului BRD România
“În prima jumătate a anului, BRD România a obținut o performanță comercială puternică pe toate segmentele de business. Portofoliul nostru de credite a crescut cu 14% în termeni anuali, bazându-se pe o contribuție puternică atât din partea segmentului companii, cât și a celui de retail. Am rămas un susținător activ al IMM-urilor, însoțindu-ne clienții pentru a-și îndeplini proiectele diverse. Finanțările noi în cadrul IMM Plus au atins 3 miliarde lei în S1 2024, semnificativ peste perioada similară a anului trecut. Creditarea pe segmentul companiilor mari a menținut, de asemenea, o creștere impresionantă, de 27% în termeni anuali, datorită parteneriatului puternic și recunoașterii valorii pe piață.
Producția de credite pentru persoane fizice a fost foarte solidă, atingând volume record, de 5,2 miliarde RON (+51% față de anul trecut în S1 2024), cu o producție mai mare atât pentru creditele de consum, cât și pentru locuințe, demonstrând orientarea puternică a BRD România către client.
Mai mult, BRD Romania a continuat să-și demonstreze angajamentul de a sprijini tranziția către sustenabilitate. Până la finalul lunii iunie 2024, finanțările sustenabile cumulate ale BRD România pe ultimii 3 ani au ajuns la aproape 1,1 miliarde euro, depășind deja obiectivul ambițios de 1 miliard euro, stabilit inițial pentru finalul anului 2025. Pe lângă o bază substanțială de depozite, în creștere cu 12,0% față de anul trecut, BRD România se bucură de performanțe remarcabile ale BRD AM, ce urcă pe primul loc în topul OPCVM-urilor, cu 46% creștere anuală a activelor administrate.
Nu în ultimul rând, rămânem concentrați să îmbunătățim experiența clienților noștri și pe canalele la distanță, aducând noi funcționalități, atât în aplicația de mobil, cât și pe platforma web. De exemplu, un program de fidelizare, Cashback, a fost adăugat recent în aplicația de mobile banking YOU BRD și a depășit deja 300 mii de utilizatori în doar o lună de la lansare. Astfel, aplicația este în continuă creștere atât în ceea ce privește funcționalitățile, cât și numărul de utilizatori, care a ajuns la 1,6 milioane la finalul lunii iunie 2024.
Toate cele de mai sus s-au tradus într-o performanță financiară solidă pentru primul semestru al anului 2024, cu un rezultat net de 694 milioane RON și rentabilitatea capitalurilor proprii (ROE) de 16%, ce include impactul noii taxe pe cifra de afaceri, în valoare de 62 milioane RON, pentru prima jumătate a anului.
În continuare, reiterăm dedicarea noastră puternică în finanțarea economiei românești, continuând să fim un partener de încredere pentru toți clienții noștri și îndeplinind cu mare responsabilitate rolul nostru cheie de bancă universală de top din România”, a declarat Maria Rousseva, CEO al BRD Romania.