Noile Acte Normative de ULTIM MOMENT ale Ministrului Educației cu Prevederi Oficiale pentru Școli

Ministrul Educației a anunțat pregătirea pentru adoptare a unor noi acte normative de ultim moment, care aduc schimbări importante pentru învățământ.

Noile Acte Normative ULTIM MOMENT Ministrului Educației Prevederi Oficiale Școli

Ministrul Educației a publicat noi acte normative de ultim moment, care aduc în atenția elevilor, părinților și profesorilir din România, o serie de prevederi legale noi cu privire la raportul descriptiv de evaluare privind dezvoltarea fizică, competențele cognitive și socio-emoționale ale copilui la finalul grădiniței.

Ministrul Educației vorbește mai jos despre ceea ce înseamnă aceste rapoarte, oferind inclusiv informații cu privire la metodologia care trebuie să fie aplicată, iar asta pentru că era nevoie de măsuri noi pentru ca tot acest proces să se desfășoare în cele mai bune condiții în momentul de față, după cum puteti vedea mai jos.

“Am lansat în consultare publică 2 proiecte de acte normative importante pentru educația timpurie și învățământul primar: Metodologia privind întocmirea raportului descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive și socio-emoționale ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniței. Metodologia de completare şi valorificare a rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării.

Precum și a dezvoltării capacităților și atitudinilor de învățare la finalul clasei pregătitoare şi al clasei I. Începând cu anul școlar 2024-2025 raportul descriptiv se va aplica pentru prima dată la finalul grădiniței și al clasei I. Rapoartele conțin informații importante pentru copii și părinți. De asemenea, sprijină tranziția copiilor de la învățământul preșcolar la cel primar.

Raportul descriptiv de evaluare se completează în perioada mai–iunie a anului școlar în care preșcolarul frecventează grupa mare a grădiniței. Pe parcursul anului școlar cadrele didactice de la grupă completează în caietul de observații sau în Fișa de apreciere a progresului, după caz, comportamente sesizate la o anumită perioadă de timp sau cu diferite ocazii. Acestea constituie bază de completare a Raportului descriptiv de evaluare.

În situația în care, în timpul anului școlar, pe durata frecventării grupei mari, copilul se transferă într-o altă unitate de învățământ, părintele/reprezentantul legal al acestuia primește o copie a fișei de apreciere a progresului copilului, înainte de intrarea în învățământul primar, completată până la data transferului, emisă ,,conform cu originalul”, număr de ieșire din unitate, precum și semnătura directorului acesteia.

În situația în care, în timpul anului școlar, pe durata frecventării clasei pregătitoare, elevul se transferă la o altă unitate de învățământ, părintele, reprezentantul legal al acestuia primește originalul Raportului descriptiv de evaluare al copilului pentru a-l preda la unitatea primitoare, iar unitatea de
învățământ de unde pleacă elevul păstrează o copie a acestuia, emisă ,,conform cu originalul”, cu data și semnătura directorului unității de învățământ.”