Ministrul Educației, Ligia Deca, a lansat în consultare publică un proiect de Ordin de Ministru ce vizează aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2024-2025. Această nouă metodologie aduce câteva noutăți semnificative în sistemul de evaluare al elevilor din învățământul primar și gimnazial.
Ministrul Educației dezvăluie că principalele modificări propuse includ raportarea Rezultatelor sub Formă de Punctaje: În noua metodologie, rezultatele evaluărilor vor fi raportate sub formă de punctaje. Această abordare își propune să ofere o imagine mai clară și mai obiectivă asupra performanțelor elevilor.
Echivalarea punctajelor în calificative, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute în evaluări pot fi echivalate în calificative sau note și pot fi trecute în catalog. Acest lucru oferă elevilor posibilitatea de a-și vedea eforturile reflectate și în mod oficial. Portofoliul educațional în care rezultatele evaluării naționale vor fi consemnate în portofoliul educațional al elevului, oferindu-le astfel o resursă valoroasă pentru monitorizarea progresului educațional de-a lungul anilor.
Sesiuni de instruire online realizate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) va putea organiza sesiuni de instruire în format online cu președinții comisiilor județene de organizare și desfășurare a evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a. Această măsură urmărește să asigure o implementare uniformă și eficientă a noilor proceduri.
Ministrul Educației spune că toată coordonarea la nivel național a proiectării, organizării și desfășurării evaluărilor naționale din 2025, precum și valorificarea rezultatelor acestora, vor fi asigurate de Ministerul Educației, prin CNPEE. La nivel județean și al municipiului București, organizarea și valorificarea rezultatelor vor fi gestionate de către inspectoratele școlare.
Conform noilor prevederi, comisia județeană sau a municipiului București pentru organizarea și desfășurarea evaluărilor naționale va include: un președinte: inspectorul școlar general, adjunct sau inspector școlar; 1-3 secretari: informaticieni, inspectori școlari sau directori de unități școlare; 3-7 membri: inspectori școlari pentru învățământul primar și din ariile curriculare „Limbă și comunicare” și „Matematică și Științe ale naturii”, metodiști.
Ministrul Educației declară și că în județele cu unități de învățământ unde se predă în limbile minorităților naționale, unul dintre membrii comisiei va fi inspectorul școlar pentru minorități. Aceste modificări vin în sprijinul unei mai bune organizări și evaluări a procesului educațional, oferind o transparență sporită și oportunități de dezvoltare personalizată pentru elevi.
This post was last modified on aug. 9, 2024, 8:00 PM 20:00