Huawei a lansat recent cea mai nouă versiune a sistemului său avansat de asistență pentru șofer (ADAS), promițând că acesta va permite vehiculelor să efectueze automat majoritatea funcțiilor de conducere de la garaj la garaj, oferind în același timp o performanță de siguranță superioară față de cel mai avansat sistem Full Self-Driving (FSD) de la Tesla.
Huawei a dezvăluit, de asemenea, Stelato S9, primul model sub noul său brand de lux, în colaborare cu BAIC. La un preț surprinzător de accesibil, variind între 399.800 RMB și 449.800 RMB (aproximativ 55.664 USD – 62.625 USD), acest sedan de lux, cu o lungime de cinci metri, vizează consumatorii care doresc oferte premium, asemănătoare cu Mercedes-Benz S-Class și BMW Seria 7.
Sistemul autonom al Huawei ataca Tesla
Cel mai recent sistem Advanced Driving System (ADS) de la Huawei permite acum mașinilor să navigheze automat în medii urbane complexe la nivel național, inclusiv funcții precum schimbarea benzilor. Richard Yu, președintele consiliului de administrație al unității de afaceri Intelligent Automotive Solution a Huawei, a declarat într-o conferință de presă la Beijing că ADAS va permite șoferilor să treacă prin porțile de taxare pe autostrăzile chinezești și în parcările publice fără acționare manuală.
Într-un videoclip demonstrativ, Huawei a arătat o experiență autonomă punct la punct, fără nicio intervenție umană. Stelato S9 navighează autonom de la un garaj la altul, conducându-se singur pe străzile orașului chinezesc și printr-o serie de sensuri giratorii și intersecții. În videoclip, șoferița este văzută bând o cafea și machiindu-se la volan, în timp ce mașina se descurcă perfect cu intrarea și ieșirea din garaje.
Huawei a anunțat că adoptă o metodă de conducere autonomă “end-to-end”, similară cu cea definită de Elon Musk de la Tesla. Aceasta implică utilizarea unei rețele neuronale unice pentru toate funcțiile ADAS, spre deosebire de regulile predefinite și codificate în mod explicit. Totuși, Huawei folosește rețele neuronale separate pentru sarcini multiple, cum ar fi percepția vizuală și planificarea traseului, o abordare similară cu cea a rivalilor Li Auto și Xpeng.
Imbunatatiri fata de Tesla ?
Richard Yu a subliniat că utilizatorii vor observa o îmbunătățire semnificativă a vitezei de luare a deciziilor și un comportament mai asemănător uman din versiunea ADS 3.0. De asemenea, sistemul include o funcție de frânare automată de urgență mai agilă, dezvoltată în colaborare cu un furnizor german. Huawei susține că sistemul va aplica automat frânele în cazul unei coliziuni iminente, atât cu un vehicul din față, cât și din spate. De asemenea, detectează dacă șoferii intenționează să frâneze, dar apasă din greșeală accelerația.
În discursul său, Yu a menționat și FSD-ul Tesla, după ce Huawei a testat sistemul rivalului în mai multe orașe din SUA și Canada. El a afirmat că strategia Huawei este mai eficientă pentru a face față scenariilor rare sau complexe, cunoscute sub numele de carcase de colț. “Tesla a făcut progrese semnificative cu FSD-ul său, dar trebuie să ridice limita inferioară a performanței sistemului, deoarece am întâlnit mai multe incidente în care o Tesla aproape că s-a izbit de obiecte staționare, cum ar fi camioanele,” a adăugat Yu.
Huawei continuă să inoveze și să se impună ca un jucător major pe piața tehnologică globală, oferind soluții avansate și competitive care rivalizează cu cele de la Tesla. Cu lansarea ADAS și Stelato S9, Huawei își reafirmă angajamentul de a oferi tehnologii de vârf și experiențe de conducere autonome superioare.