Ministrul Educației aduce in atenția elevilor, profesorilor și părinților din România, un ordin prin care Ligia Deca vrea să facă un profil al competențelor digitale pentru elevii din țara noastră, acesta acoperind nu mai puțin de 6 arii principale, pe care le aveți detaliate mai jos și care ne arată cum gândește ministrul ceea ce ar trebui să știe elevii români.
Ministrul Educației spune că la dezvoltarea acestui cadru au contribuit inclusiv reprezentanți ai Băncii Mondiale, iar implementarea în școlile din România implică un efort substanțial, dar și implicarea profesorilor din unitățile de învățământ, toate detaliile planului gândit de către Guvernul României fiind detaliate mai jos acum.
“Am lansat în consultare publică Ordinul pentru aprobarea Cadrului de competențe digitale pentru elevi. Conform proiectului supus consultării, profilul competențelor digitale pentru elevi acoperă șase arii principale: utilizarea dispozitivelor digitale; alfabetizarea informațională; comunicare și colaborare digitală; crearea de conținut digital și elemente legate de proprietate intelectuală; siguranța cibernetică; utilizarea responsabilă și etică a tehnologiei.
La dezvoltarea cadrului de competențe digitale pentru elevi un grup de lucru care a beneficiat și de suportul reprezentanților Băncii Mondiale. Cadrul de competențe digitale pentru elevi are ca model de referință DigCompRo, bazat pe DigComp 2.2, și detaliază principalele arii de competență, nivelurile de performanță așteptate și descriptorii specifici pentru fiecare competență. În prezent, competența digitală trebuie privită în ansamblul competențelor-cheie, integrată în capacitatea absolvenților de a face față provocărilor lumii contemporane.
Implementarea acestui cadru permite definirea unor tematici și activități de învățare relevante, atât din perspectivă curriculară, cât și pentru viitoare programe de formare profesională. Profilul competențelor digitale acoperă șase arii principale, de la utilizarea dispozitivelor digitale și alfabetizarea informațională, la siguranța cibernetică și utilizarea responsabilă a tehnologiei. Aceste arii asigură dezvoltarea unei game largi de abilități, esențiale pentru viața personală și profesională a elevilor.
La dezvoltarea cadrului de competențe digitale pentru elevi au participat specialiști din cadrul Ministerului Educației, inspectoratelor școlare județene, caselor corpului didactic, universităților, precum și reprezentanți ai industriei IT din România. Acest grup de lucru a beneficiat și de suportul reprezentanților Băncii Mondiale.
De asemenea, ne propunem să reducem reticența față de noile tehnologii, să stimulăm atitudini critice constructive și să pregătim viitori absolvenți pentru provocările viitoare. Astfel, ne dorim să adaptăm școala la exigențele viitorului prin dezvoltarea unui ecosistem dinamic și inovator de educație digitală de înaltă performanță, prin corelarea fluxurilor privind infrastructura hard (echipamente) și cea soft (competențe).”
This post was last modified on aug. 15, 2024, 8:40 AM 08:40