Marcel Ciolacu a declarat astăzi, în cadrul unei conferinte de presă, care sunt unele dintre măsurile foarte importante, aflate în plină derulare în România, iar asta deoarece vorbește despre metroul din București. Ciolacu a accentuat că, în ciuda numeroaselor măsuri luate pentru fluidizarea traficului – cum ar fi construcția de poduri, pasarele sau restricțiile de circulație – soluția cea mai eficientă rămâne extinderea rețelei de metrou.
„Este evident că cea mai sigură cale către dezvoltarea economiei și pentru a schimba odată pentru totdeauna traficul din capitala României nu poate fi decât investițiile, respectiv metroul. Știm cu toții că soluția nu poate fi decât metroul”, a declarat Marcel Ciolacu.
Marcel Ciolacu spune că un proiect major de extindere a metroului, vizând legătura dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, prin Băneasa, este deja în derulare, fiind împărțit în două loturi. În acest moment, stadiul lucrărilor la primul lot este de aproximativ 14%. Ciolacu a reiterat angajamentul Guvernului de a asigura finanțarea necesară pentru finalizarea acestui proiect, în ciuda presiunilor bugetare.
„Vom asigura în continuare, ca prioritate, toate investițiile în infrastructura mare. Vom negocia apoi la Bruxelles cum rezolvăm cu ele”, a adăugat premierul, menționând că și alte țări europene precum Spania, Italia, Germania și Portugalia au investit masiv în infrastructură în perioade de deficit bugetar.
Marcel Ciolacu a anunțat și discuții viitoare cu ministrul de interne și cu primarul general al Capitalei pentru a gestiona restricțiile de trafic ce vor apărea pe durata lucrărilor, mai ales că anul școlar începe pe 9 septembrie, iar traficul din București va crește semnificativ.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a oferit detalii tehnice suplimentare, precizând că primul tronson al proiectului, finanțat prin PNRR, cuprinde șase stații, de la 1 Mai până la stația Tokio din Mall Băneasa. Cel de-al doilea tronson, de la stația Tokio până la Otopeni, beneficiază de o finanțare din partea guvernului japonez. Grindeanu a criticat deciziile anterioare care au blocat finanțarea acestui proiect, subliniind că împrumutul contractat în 2010 pentru realizarea liniei de metrou a rămas neutilizat timp de peste un deceniu.
Valoarea totală a proiectului se ridică la aproape 10 miliarde de lei, adică aproximativ 2 miliarde de euro, finanțare provenită atât din fonduri europene, cât și din bugetul de stat. „Greutatea va pica pe bugetul de stat, care, dacă va continua să prioritizeze investițiile, va contribui la creșterea economică”, a concluzionat Grindeanu.
Aceste investiții sunt esențiale pentru modernizarea infrastructurii din București și pentru creșterea calității vieții locuitorilor, în contextul unui oraș din ce în ce mai aglomerat.