Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a decis astăzi să anunțe în mod oficial faptul că lucrările, care au început cu destul de mult timp în urmă pentru tronsonul 1 Mai – Tokyo al noii Magistrale 6 de metrou din București evoluează într-un ritm bun, cu un progres fizic de peste 13%. Acest tronson, ce se întinde pe 6,6 kilometri, este vital pentru extinderea rețelei de metrou din capitală și trebuie finalizat până în anul 2027. Conform ministrului, constructorii turci implicați în acest proiect lucrează la toate cele șase stații și la patru dintre cele șapte interstații, asigurând un avans constant al lucrărilor.
Sorin Grindeanu, în ceea ce privește următorul tronson, Tokyo – Aeroport Henri Coandă, a confirmat emiterea Autorizației de Construire, ceea ce permite demararea lucrărilor în viitorul apropiat. Acest segment va adăuga încă 7,6 kilometri la rețeaua de metrou, incluzând șase stații și șase interstații, și este programat pentru finalizare în 2028.
Sorin Grindeanu spune deasemenea că metrorex a lansat deja licitațiile pentru realizarea finisajelor, precum și pentru montarea instalațiilor, automatizărilor și a căii de rulare pentru ambele loturi ale Magistralei 6. La finalizare, noua linie de metrou va avea o lungime totală de 14,2 kilometri, cuprinzând 12 stații și 13 interstații, oferind o legătură directă între rețeaua de transport metropolitan și aeroporturile Henri Coandă-Otopeni și Aurel Vlaicu-Băneasa. Grindeanu a subliniat că această magistrală va contribui semnificativ la dezvoltarea zonelor rezidențiale, comerciale, de afaceri și de agrement dintre Băneasa și Otopeni.
Sorin Grindeanu anunță și că azi, la ora 15:00, se va deschide circulația pe noua Variantă Ocolitoare a municipiului Bârlad, ce se întinde pe o lungime de 11,28 kilometri. Această infrastructură este esențială pentru decongestionarea traficului rutier de tranzit, care până acum trebuia să traverseze orașul. Noua variantă va asigura o circulație mai fluentă spre și dinspre Vama Albița, aflată la frontiera cu Republica Moldova.
Pe traseul acestei variante ocolitoare au fost construite trei intersecții majore (DN24, DN24D și DN24A), patru poduri, trei pasaje și două parcări de scurtă durată, menite să îmbunătățească semnificativ condițiile de trafic din zonă.
Sorin Grindeanu vorbește și despre un alt proiect major, care este construcția autostrăzii Timișoara – Moravița, ce va lega orașul Timișoara de frontiera româno-sârbă. Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru acest proiect, ce va adăuga 72,93 kilometri de autostradă la rețeaua națională, cu un impact semnificativ asupra dezvoltării economice a zonei de vest a României.
Cu o valoare de 14,59 miliarde de lei, inclusiv TVA, finanțată prin Programul Transport, această autostradă va fi construită în întregime pe teritoriul județului Timiș, în decursul a maximum 48 de luni de la semnarea contractului. Proiectul face parte din rețeaua europeană TEN-T și este considerat vital pentru consolidarea infrastructurii de transport din regiune.
This post was last modified on aug. 29, 2024, 12:59 PM 12:59