Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat recent adoptarea unui nou regulament care clarifică locul și rolul alternativelor educaționale în sistemul de învățământ preuniversitar din România. Acest regulament stabilește cadrul juridic și instituțional necesar pentru promovarea și dezvoltarea pluralismului educațional în țara noastră.
Ministrul Educației spune ca, conform articolului 2 al acestui regulament, sunt recunoscute oficial următoarele alternative educaționale: Freinet, Montessori, Pedagogia curativă, Planul Jena, Step by Step și Waldorf. În plus, alte alternative educaționale pot fi organizate și funcționa, cu respectarea legislației în vigoare și a prevederilor acestui regulament.
„Prin acest regulament, ne propunem să susținem extinderea și integrarea învățământului preuniversitar alternativ în sistemul național de învățământ. Aceasta se va face respectând autonomia organizatorică și funcțională a fiecărei alternative educaționale, conform specificului lor,” a declarat Ministrul Educației.
Ministrul Educației dezvaluie ca alternativa educațională autorizată și acreditată se va integra în sistemul național de învățământ, desfășurându-și activitatea conform regulamentelor proprii, care vor fi avizate de Comisia Națională pentru Alternative Educaționale (C.N.A.E.) și aprobate de Ministerul Educației, la propunerea Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP).
De asemenea, ministrul a subliniat că oferta educațională a alternativelor educaționale va respecta cerințele de tratare diferențiată a copiilor și tinerilor, promovând libertatea de opțiune a beneficiarilor educației.
„Învățământul preuniversitar alternativ trebuie să fie un mediu sigur și moral pentru toți participanții. Activitățile care încalcă normele de moralitate, pun în pericol sănătatea sau integritatea fizică și psihică a elevilor sau personalului didactic, precum și activitățile de natură politică sau prozelitismul religios sunt interzise,” a adăugat Ministrul Educației.
Ministrul Educației spune si ca regulamentul mai precizează că unitățile de învățământ preuniversitar alternativ particular sunt autonome din punct de vedere organizatoric și economico-financiar, având la bază proprietatea privată garantată de Constituția României. Acestea vor funcționa pe principii nonprofit și vor oferi educație în limba română, cu posibilitatea de a organiza clase în limbile minorităților sau în limbi de circulație internațională, în condițiile legii.
Noua reglementare vine într-un moment în care tot mai mulți părinți din România caută alternative la sistemul tradițional de învățământ, căutând metode educaționale care să răspundă mai bine nevoilor individuale ale copiilor. Ministrul Deca a subliniat că acest regulament este un pas important în direcția unei educații mai flexibile și mai adaptate diversității sociale și culturale din România.
This post was last modified on aug. 31, 2024, 5:33 PM 17:33